اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران / روز جهانی حذف جنگ افزارهای هسته ای

دانلود به صورت پی دی اف

بیانیه شورای ملی ایران ----- روز جهانی حذف جنگ افزارهای هسته ای_Page_1

بیانیه شورای ملی ایران ----- روز جهانی حذف جنگ افزارهای هسته ای_Page_2

آدینه، ۴ مهر ۱۳۹۴

بیانیه شورای ملی ایران

روز جهانی حذف جنگ افزارهای هسته ای

«آنچه امنیت واقعی را به یک کشور اعطا می کند جنگ افزار هسته ای نیست، بلکه وجود نظامی مردم سالار و انتخابات آزاد است که باعث امنیت یک کشور می شود.»

مهمترین ویژگی جنگ افزارهای هسته ای در این نکته خلاصه می شود که «کشتار جمعی» است، و به صورتی چشم بسته، همه انسان هایی که در شعاع انفجار باشند را می کشد، خواه کودکی شیرخواره باشد، خواه مادری که فرزندش را به مدرسه می برد، و یا بیماری باشد که بر تخت بیمارستان دراز کشیده باشد.

این ویژگی عجیب در سلاح های متعارف وجود ندارد، و با توجه به قدرت بالای این جنگ افزارها، آنها را دهشتناک می سازد.

در دنیای امروز بیش از شانزده هزار جنگ افزار هسته ای وجود دارد، این عدد بزرگ باعث نگرانی هر انسان صلح طلبی است، خصوصا که بخشی از این سلاح مرگبار در اختیار رژیم هایی است که به حاکمیت مردم بر مردم و یا حقوق بشر اعتقادی ندارند.

رژیم حاکم بر کره شمالی به جنگ افزارهای هسته ای مجهز است، ولی از امنیت دراز مدت و پایداری بی بهره است و مردم این کشور نیز در فقر مطلق زندگی می کنند، چه آنکه رژیم حاکم فاقد مشروعیت بوده و مهمترین دشمن رژیم حاکم مردم خود آن کشور هستند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای دیگر که فاقد این جنگ افزار مرگبار هستند، از امنیت دراز مدت و پایداری بهره مند بوده، و شهروندان آن کشورها نیز در رفاه به سر می برند.

از این رو است که شورای ملی ایران باور دارد سلاح هسته ای برای کشور ایران هیچگونه امنیتی را به همراه نخواهد داشت، بلکه خود باعث «مسابقه تسلیحاتی» در منطقه می شود. بماند که این برنامه مشکوک، اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشانیده است.

تنها راه حل برای دست یابی به امنیت دراز مدت و پایداری برای کشور ایران، واگذاری حاکمیت به مردم ایران و شکل گیری نظامی مردم سالار در ایران می باشد.

سازمان ملل متحد روز بیست و ششم سپتامبر هر سال را روز حذف کامل تسلیحات هسته ای نام نهاده است.

شورای ملی ایران باورمند به منشور خود، بر حذف کامل سلاح های هسته ای و استفاده صلح آمیز از این فن آوری اعتقاد راسخ دارد.