بیانیه ها

گرامیداشت روز جهانی عدالت اجتماعی

بیانیه شورای ملی ایران درباره روز جهانی عدالت اجتماعی

پیوند دانلود مستقیم بیانیه شورای ملی ایران درباره روز جهانی عدالت اجتماعی

جامعه، متعلق به همه شهروندان است، و  باید همه شهروندان، از حداقل  استانداردهای زندگی برخوردار باشند؛ و  از همه مهمتر، هیچ دلیلی نمی تواند که توجیه کننده  شکسته شدن حرمت انسانی یک شهروند باشد.

متاسفانه به دلیل وجود رژیمی فاسد، غیرمردمی، فاقد مشروعیت، و مبتنی بر سفله سالاری، شاهد نابودی اقتصاد ایران هستیم، و از طرف دیگر، همین منابع محدودی که در جامعه باقی می ماند، دستخورش تاراج سران فاسد رژیم می شود، و یا اگر چیزی باقی ماند، خرج برنامه اتمی یا اعمال تروریستی رژیم می گردد.

اینچنین است که شاهد تبدیل جامعه ایران، به یکی از طبقاتی ترین جوامع دنیا هستیم، و در حالی که کودکان برخی از مدارس، به دلیل نبود بخاری استاندارد، آتش می گیرند و می سوزند، برخی از سران رژیم و یا وابستگان آنها، با استفاده از غارت منابع ملی، به ثروتی رویایی دست یافته اند.

چنانچه مردم ایران بر کشور ایران حکومت می کردند، ما شاهد تاراج منابع ملی نمی بودیم، و مثلا به جای اینکه میلیاردها دلار از پول مردم ایران خرج گروه تروریستی  حزب الله لبنان شود، در راه تامین حداقل های زندگی مردم به کار گرفته می شد.

نمونه های زیر، مثال خوبی از چگونگی نابود سازی منابع ملی است:

  • بودجه چند صد میلیون دلاری حزب الله لبنان در سال،
  • هزینه چند صد میلیارد دلاری برنامه اتمی رژیم،
  • هزینه گزاف ساخت مقبره برای اماکن مذهبی در داخل و خارج از کشور،
  • بودجه چند صد میلیون دلاری حوزه های علمیه؛

هر شهروند ایرانی با دیدن این ارقام کلان شگفت زده می شود، و وقتی به یاد می آورد که  نبود دارو برای بیماران، بیکاری جوانان، نبود امکانات رفاهی برای شهروندان و صدها مشکل دیگر جامعه، ناشی از نبود منابع مالی است، از خود می پرسد براستی، تکلیف عدالت اجتماعی چه می شود؟

شورای ملی ایران، ضمن اعتقاد به اقتصاد بازار آزاد، بر عدالت اجتماعی تاکید ویژه ای دارد، تا آنجا که در بند سیزدهم منشور شورای ملی ایران گفته شده است:

بند سیزدهم منشور شورای ملی ایران:

فراهم آوردن فضای آزاد و امن برای شالوده ريزي يک بازار آزاد با هدف افزايش توانايي های علمی و تکنولوژی کشور و ارتقای جايگاه اقتصادی ايران بر اساس توزيع عادلانه ثروت به منظور استقرار عدالت اجتماعی و بالابردن سطح رفاه عمومی بکارگيری تجربه های اقتصادی ايران و جهان در خدمت تامين توسعه پايدار

[rev_slider manshoureng]