ریاست

بورلی هیلز شهروندی افتخاری خود را به شاهزاده رضا پهلوی اهدا کرد

شهرداری بورلی هیلز طی مراسمی که شامگاه ۲۳ ژانویه ۲۰۱۷ (۴ بهمن ماه ۱۳۹۵) در سالن شهرداری این شهر برپا شد به پاس سی و هشت سال تلاش مستمر در زمینه حقوق بشر برای ایران، کلید طلایی شهر و لقب «شهروند افتخاری بورلی هیلز» را به شاهزاده رضا پهلوی اهدا کرد.

در این مراسم مجلل که مقامات رسمی شهر بورلی هیلز، مهمانانی از شهرداری لس آنجلس و گروهی از نخبگان سیاسی، فرهنگی و هنری جامعه ایرانیان آمریکا نیز حضور داشتند، شهردار بورلی هیلز جان میریش (John A. Mirisch) طی سخنان کوتاهی ضمن خوش آمد گویی به ریاست شورای ملی ایران و مهمانان عالی رتبه این مراسم گفت: «بورلی هیلز همواره این افتخار را داشته است که میزبان برجسته ترین چهره های عالم هنر، فرهنگ و سایت باشد و امروز نیز چنین است.» آقای میریش در ادامه با اشاره به سابقه تاریخی تمدن ایرانی و پیشنه باستانی ایرانیان افزود امروز نیز جامعه ایرانیان آمریکا خصوصا ایرانیان بورلی هیلز سفرای حقیقی آن تمدن ارزشمند باستانی هستند.»

او به همراهی تنی چند از نمایندگان شورای شهر بورلی هیلز کلید طلایی و شهروندی افتخاری این شهر را به شاهزاده رضا پهلوی  تقدیم کردند.

شاهزاده رضا پهلوی نیز در ابتدای سخنان کوتاه خود در این مراسم از حضار خواست تا به احترام جانباختگان حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو در تهران، خصوصا آتش نشانان قهرمان آسیب دیده در این سانحه یک دقیقه سکوت کنند و سپس گفت در دنیای امروز و در پناه دموکراسی شاهد پیشرفت همه جانبه ممالکی هستیم که مردم در آن نقش جدی در اداره کشور، شهر و محل زندگی خود دارند و اظهار امیدواری کرد جهان صدای تحول خواهی مردم ایران را به درستی شنیده و با پشتیبانی از ساختارهای مدنی در ایران برای مردم ایران این فرصت را فراهم آورند تا در پناه انتخابات آزاد، حق تعیین سرنوشت سیاسی خود را بار دیگر بازیابند.

بورلی هیلز گران قیمت ترین شهر آمریکا در جنوب غرب ایالت کالیفرنیا و در دل کلانشهر لس آنجلس واقع است و بسیاری از مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود، خوانندگان و دیگر هنرمندان آمریکایی در این شهر اقامت دارند. شهروندی افتخاری این شهر که با شهر کن در فرانسه پیمان خواهر خواندگی دارد، امتیازی ویژه است که پیش از این نیز در مواردی معدود به برجسته ترین چهره های جهان در دنیای هنر، فرهنگ و سیاست اهدا شده است.