اخرین مطالب بیانیه ها

روز آزادسازی خرمشهر؛ تبلور شجاعت و فداکاری مردم ایران

لینک دانلود پی دی اف

روز آزادسازی خرمشهر؛ تبلور شجاعت و فداکاری مردم ایران

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی پس از ۵۷۸ روز اشغال، به عنوان مهم ‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط نیروهای زبده ارتش و همراهی سپاه پاسداران رخ داد و موجب خوشحالی تمامی شهروندان ایران زمین گشت. این آزادسازی در پی مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس که از ۱ تا ۴ خرداد ۱۳۶۱ انجام شد، محقق گردید.

در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹ هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند. ایران در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس که به آزادی خرمشهر انجامید ۶٬۰۰۰ کشته (۴٬۴۶۰ کشته سپاه و ۱٬۰۸۶ کشته ارتش) و ۲۴ هزار مجروح داد.

با اینکه آزادسازی خرمشهر و پاکسازی آن از دشمنان ایران، مایه خرسندی و افتخار هر ایرانی میهن دوست است اما نیکوست، بپرسیم که این همه جوانان پاک و شجاع ایرانی برای چه قربانی سیاست های نادرست و آتش افروز حکومت اسلامی شدند؟

بی تردید مسئولیت شعله ور شدن آتش خانمان سوز جنگ میان ایران و عراق، که در زمان حکومت پهلوی، به جز چند ماجرا که با اقتدار کامل به سود ایران به پایان رسید در صلح و امنیت به سر می بردند، بر دوش خمینی و انقلابیونی است که شبانه روز از لزوم صدور انقلاب شان به کشورهای همسایه سخن می گفتند!

اگر دخالت های روز افزون حکومت ایران در مسائل داخلی عراق و تهدیدهای پوچ خمینی نبود، صدام حسین هرگز خواستار جنگ با ایران نمی شد! پس به راستی چه کسی و چه اندیشه ای مسئول ویرانی ایران، از میان رفتن زیربناهای اساسی و شاه راه های اقتصادی کشور و از همه مهم تر، به خاک و خون کشیده شدن میلیون ها جوان میهن دوست می باشد؟

شورای ملی ایران ضمن یادآوری روز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز غرور ملی و همچنین قدردانی از جان فشانی های بی منت سربازان جان بر کف ایران، خمینی و حکومت اسلامی ایران را مسئول از میان رفتن صدها هزار جوان ایرانی دانسته و هرگونه دخالت ایران در مسائل داخلی کشورهای همسایه را محکوم می کند.