اخرین مطالب بیانیه ها نامه ها

نامه ریاست شورای ملی ایران به دبیرکل سازمان ملل درباره شلاق و زندان کنشگران مدنی

دانلود به صورت پی دی اف

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴

عالیجناب بانکی مون،

دبیرکل محترم سازمان ملل

سازمان ملل، نیویورک

موضوع: نقض حقوق بشر در حکومت مذهبی ایران

عالیجناب،

من نیز مانند دیگر هموطنانم درخواست آزادی فوری هیجده کنش گر مدنی دربند را مطرح می کنم، هیجده کنش گری که در زندان مخوف اوین نگه داری می شوند. لازم است تا به حکومت مذهبی جمهوری اسلامی، تعهدات اخلاقی و بین المللیش در قبال اعلامیه جهانی حقوق بشر را یادآور شد.

در چهارشنبه، شانزده فوریه، هیجده تن از کنشگران مدنی در مقابل زندان اوین شلاق خوردند، این کنشگران به شکل غیرعادلانه ای به 91 روز زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده اند، و اتهام آنها را نیز بر هم زدن نظم عمومی از طریق تجمع غیر قانونی اعلام نموده اند.

بر اساس اخبار سایت حقوق بشر در ایران، اسامی این کنشگران مدنی به قرار زیر است:

سیمین ایاززاده، رضا ملک، هاشم زینالی، احسان خیبر، عادل عروقی، محسن حاصلی، محسن شجاع، خدیجه (لیلا) میرغفاری، اعظم نجفی، پروین سیلمانی، شرمین یامنی، سارا داری، اسماعیل حسینیان وه کرمی، اردشیر همتی، فریده توسی، زهرا مدرس زاده، پروین بهایی و علی بابایی.

ما به شدت هرگونه شکنجه، از جمله شلاق در ملاعام را که یک اقدام وحشیانه است، محکوم می نماییم.

هاشم زینالی پدر سعید زینالی است، و او تنها به جرم پرسش از عاقب پسرش به چنین مجازاتی محکوم گشته است. سعید زینالی، فرزند او، شانزده سال پیش در خانه اش دستگیر می شود، و هیچ کسی نمی داند چه بر سرش آمده است.

زندانیان سیاسی در حالی شب و روز خود را در زندان، در شرایط غیر انسانی و غیر قابل تحمل می گذرانند که بسیاری از آنها از مشکلات وخیم جسمی رنج می برند، و مسوولان زندان از ارایه خدمات درمانی به آنها خودداری می کنند.

شورای ملی ایران، همچنان باورمند به سکولاریسم، به شدت نقض حقوق بشر در ایران توسط حکومت مذهبی جمهوری اسلامی را محکوم می نماید. ایرانیان با هر عقیده سیاسی با هر باوری خواستار ایرانی سکولار و دمکراتیک هستند، ایرانی که ،در آن هر شهروند بدور از مجازات و آزار به دلیل عقیده و دین خود، آزادانه می تواند زندگی کند، ایرانی که در آن به بنیان های اعلامیه جهانی حقوق بشر حرمت نهاده خواهد شد.

از شما بابت بررسی فوری این مساله سپاسگذارم.

با احترام

رضا پهلوی،

ریاست شورای ملی ایران

Feb2016-_Page_1 Feb2016-_Page_2 Feb2016-_Page_3

حکم دادگاه