اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران – روز جهانی عدم خشونت

دانلود به صورت پی دی اف

 بیانیه شورای ملی ایران_Page_1

بیانیه شورای ملی ایران_Page_2

بیانیه شورای ملی ایران

روز جهانی عدم خشونت

روز دوم ماه اکتبر مصادف بود با سالروز تولد «مهاتما گاندی» و روز جهانی عدم خشونت، رهبری که با منش و روش آرام خود هدایتگر موج مردمی یکی از پرجمعیت ترین کشورهای کره زمین شد و آنان را با سیاست های بدور از خشونت خود به ساحل آرامش و آزادی و استقلال رساند.

شورای ملی ایران از ابتدا محور سیاست‌های رفتاری و برنامه ریزی‌های خود را بر اساس و مبنای پرهیز از خشونت به جهت نیل به مقصود، بنیان نهاده است. در منشور شورای ملی ایران آمده است:

ما امضاکنندگان این منشور، همگام با هم‌میهنان آزادی‌خواه مبارز سرزمینمان، با درک شرایط حساس کنونی و خطراتی که صلح، امنیت و آسایش مردم ایران و یکپارچگی مرزهای کشورمان را بیش از پیش تهدید می‌کند، از همه نیروهایی که بر یافتن راهی به دور از خشونت و مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر تاکید دارند، می‌خواهیم برای گذار دموکراتیک از رژیم جمهوری اسلامی و برقراری حاکمیت ملت ایران، در راه سازمان دادن نهادی ملی و دموکراتیک، به یکدیگر بپیوندند.

شورای ملی ایران باور دارد برای رسیدن به ایرانی آزاد نیاز به برنامه ریزی‌ها و حرکاتی مدون و دقیق می‌باشد که طبعا در فضایی خشونت‌زده که درآن احساسات موج می‌زند و منطق و عقلانیت راهی به آن ندارد نمی‌توان مسیر صحیح و راهی درست را یافت که ختم به فردایی آزاد و بدور از هرگونه انحصار طلبی و تمامیت خواهی باشد. در مسیر دستیابی به این هدف مردم ایران و صاحبان فکر و اندیشه می‌بایست با بیان نظرات و افکار خود در محیطی آرام و بر پایه امکان تعقل و بررسی‌های کامل بتوانند نقشه راهی را ترسیم و جامعه را به سمت آن با مشارکت حداکثری پیش ببرند.

شورای ملی ایران می‌اندیشد در فضایی آکنده از موج خشونت و رادیکالیسم فکری و عملی، نمی‌توان آینده‌ای کامل و در نگاه مطلق، موفق برای ایران فردا تصور نمود چه اینکه در حال حاضر نیز در سرزمین باستانی و اساطیری ما ایران عزیز، گروهی در حاکمیت بسر می‌برند که روشی بجز تهدید و ارعاب و شکنجه و اعدام به جهت کنترل جامعه در خاطر ندارند و مردم مهربان و اهل فرهنگ و ادب ایران‌زمین به واقع خسته از هرگونه فضای خشن، امید به آینده ای آرام برای تربیت نسلی جدید و بالنده بسته‌اند.

شورای ملی ایران باور دارد نیاز امروز مردم ایران، رهایی از این چنبره جهل و فساد و تزویر با حداقل هزینه ممکن برای جامعه انسانی کشور است. مردم ایران فی‌نفسه از اعدام و شکنجه تنفر دارند، مردم ایران چشم به روزی دارند که با وام گرفتن از فرهنگ آراسته و نغز و پر معنای خود، آینده میهن خود را با تزریق اندیشه و تفکر صحیح و با حاکمیت اصول خرد جمعی و مهر ایرانی، بدست فرزندان مآل‌اندیش، روشن‌بین و معتقد به اصول پرهیز از خشونت خود، به سمتی ببرند که با انتخاباتی آزاد و بری از هرگونه فشار و تهدید و ارعاب و یا نظارت استصوابی، نظامی را بر کشور حاکم نمایند که برخواسته و برگرفته از اندیشه سلیم و اعتقاد ملی آن‌ها به استقلال و ثبات ارضی و متضمن فضایی امن و بدور از مشکلات اقتصادی برای پرورش نسل آینده ایرانیان باشند.

پاینده ایران آزاد و به امید حاکمیت صلح در گستره جهانی.

شورای ملی ایران