Uncategorized اخرین مطالب بیانیه ها

همگام با اعتراضات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه

فراخوان بیست و هفتم آبان ماه شورای ملی ایران

 

شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد، پیوستن گسترده کارگران کاغذپارس، معلمین، جنبش زنان، بازاریان و مردم شهرو شوش به تظاهرات اعتراضی کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه را گرامی می دارد و  از همه اصناف، کنشگران مدنی و سیاسی دعوت می کند تا به اعتراضات خیابانی مردم شوش بپیوندند، تا حاکمان فاسد به حاشیه رانده شوند.

تجمع قدرت اقتصادی و سیاسی در دستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی به حکم رهبری به نابودی روزافزون بخش خصوصی و  گسترش فساد سیستماتیک دامن زده است. سپاه پاسداران بعد از پایان جنگ و با تاسیس «قرارگاه خاتم الانبیاء»، روز به روز پروژه‌های بزرگتری را تصاحب‌کرده است و یک به یک رقبای خود در بخش خصوصی را با زور بازوی نظامی و قضایی که در اختیار دارد، کنار ‌زده است و به «بزرگترین پیمانکار پروژه‌های دولتی در ایران» تبدیل می‌شود.

کارگران نیشکر هفت تپه به واگذاری این شرکت به بخش به اصطلاح» خصوصی»  و همچنین عدم پرداخت حقوق‌های ماهیانه خود معترض هستند. در پی گسترش این تظاهرات در سطح شهرستان شوش، فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان، برای کارگران شریف و زحمتکش که برای مطالبه حداقل حقوق به یغما رفته خود توسط وابستگان حکومتی، به خیابان آمده‌اند را تهدید کرده که هر نوع تجمع در سطح شهر ممنوع بوده و با «چنین اقدامات غیر قانونی برخورد می‌شود» در پی این خط و نشان کشیدن ها، اسماعیل بخشی از نماینده‌های کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه را دستگیر می کنند.

ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل بخشی و همه بازداشت شدگان هستیم.  

شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد از همه نیروهای مسلح دعوت می کند تا به مردم بپیوندند. شما فرزندان ایرانزمین سوگند یادکرده اید که پاسداران این مرز و بوم باشید. برمردم خشونت نکنید که مردم ستمدیده ایران امروز بدون هیچ سلاح و خشونتی به دلیل ستم و جور دیکتاتور به خیابان ها آمده اند. نقش شما امروز، در این لجن زار اقتصادی که فساد حکومتی همه لایه های جامعه را به نابودی کشانده است، از هرزمانی مهم تر است.

پاینده ایران و ایرانیان

شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد