Uncategorized اخرین مطالب نامه ها

درخواست برای فشار سیاسی شدید در برابر حکومت دینی رانت سالار جمهوری اسلامی ایران

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا،

عالیجناب پمپئو،

در ایران، ما با جنگی خاموش که توسط رژیم ایران دربرابر شهروندان ایرانی آزادی خواه انجام می شود روبرو هستیم. تنها یک اراده قوی از سوی جامعه جهانی به اقدامات بجا مجازات علیه دولت ایران می تواند به ما کمک کند که رژیم را شکست دهیم و شهروندان ایرانی را یک گام به دموکراسی پایدار و آزاد نزدیک کنیم.

بیانات بجای شما در بنیاد هریتج در واشنگتن، در تاریخ ۲۱ ماه می ۲۰۱۸، به خوبی درک بالای شما را نسبت به شرایط سخت زندگی مردم ایران که تحت تاثیر تسلط حکومت فاسد و ایدئولوژیک است، را نشان داد. همانطور که شما اشاره کردید، شهروندان ایالات متحده و سایر خارجی ها نیز توسط جمهوری اسلامی گرفتار  هستند و به عنوان گروگان برای مذاکره  نگه داشته می شوند. به همین حال، شهروندان ایرانی تنها برای احقاق حقوق اساسی خود، توسط حکومت رژیم بازداشت می شوند، زندانی می شوند، شکنجه می شوند، مورد تجاوز قرار می گیرند و کشته می شوند.

شما چندین هدف که پرزیدنت ترامپ از شما خواسته است در مورد ایران به سرانجام رسد، را برشمردید. هدف سوم وعده داده شده “پشتیبانی خستگی ناپذیر از مردم ایران”، “درخواست تغییر رفتار رژیم با شهروندانش”، “پاسداری از حقوق بشر هر ایرانی “و” توفق مصرف ثروت ایران در خارج از کشور “. در حالی که شما با یک لیست طولانی از سختی ها و بدبختی های مردم ایران مواجه هستید، هیچ کدام در پیش شرط های دوازده گانه شما از رژیم ایران گنجانده نشده است.

بنابراین، ما با احترام تقاضامندیم که درخواست شماره ۱۳ در لیست شما درج گردد:

“حکومت جمهوری اسلامی باید به رفتار ناعادلانه، ستمکارانه، نادرست و رفتار خشونت آمیز خود را بر علیه شهروندان ایرانی پایان دهد” و “به شهروندان ایرانی امکان برگزاری انتخابات آزاد، منصفانه و شفاف برای تشکیل مجلس موسسان داده شود” مطابق با ماده ۲۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر، و معیارهای اتحادیه شورای بین المجالس که ایران نیز عضو آن است، که در جلسه ۱۵۴ در ۲۶ مارس ۱۹۹۴ تحت نظارت و سرپرستی سازمان ملل متحد تنظیم شده است.

از شما و رییس جمهور دونالد ترامپ برای توجه و رسیدگی به این موضوع مهم بشردوستانه سپاسگزاریم.

نازیلا گلستان

نماینده ویژه حقوق بشر شورای ملی ملی انتخابات آزاد ایران

پی نوشت: پنج برگه از آنچه در ایران می گذرد از نقض مستمر حقوق شهروندان ایرانی در همه اقشار تا نابودی زیست بوم و فساد و حکومت رانتی به شرحی کوتاه تقدیم می شود