اخرین مطالب پیام ها

نوروزفرخنده باد . مهر افزون . راستی پیروز

 ۷۰۴۰ میترایی، ۳۷۵۶ زرتشتی، ۲۵۷۷ هخامنشی، 

۱۳۹۷ خورشیدی، ۲۰۱۸ میلادی ۱۴۳۹ قمری

نوروز جمشیدی، گاهشمار باستانی هزاران ساله ایرانیان و خجسته بهار (به-آر) دیگر بر همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار در سراسر جهان و بر همه مردم فلات ایران، شاد و فرخنده باد. امید سال پیش روی، سرشار از تندرستی، شادکامی و پیروزی برای همه ایرانیان باشد.

چهل سال گذشته را از یاد نبریم که :

مهاجمان تبهکار به نام خدا و دین، با چشم‌داشت بر بوم و بر ایران، بر باورهای ما تاختند. کشتار و ترویج خشونت، آتش افروزی و بحران‌زایی در سرتاسر جهان، ارزش روادید ایرانی را ناچیز کردند. سرزمین مهر را پیشتاز فرار مغزها و سرکوب اندیشه‌ها کردند. زنان را تحقیر و نور امید را در چشمان جوانان میهن خاموش کردند. میلیون‌ها ایرانی ناچار و وادار به ترک میهن شدند. دزدی و چپاول نان شب ملت، اختلاس‌های نجومی، اقتصاد رانتی، سوداگری از منابع طبیعی نفت و گاز، دوشیدن قطره‌قطره‌های رودها، دریاچه‌ها، تالاب‌ها و آب‌های زیرزمینی، خشکاندن خاک میهن، ربودن آسمان آبی از پرندگان و بستن راه تنفس از گلوگاه خوزستان، فقر لجام‌گسیخته در سیستان و بلوچستان، دزدی‌های تریلیاردی از صندوق‌های مردمی، قاچاق انسان و مواد مخدر و هزینه پول مردم ایران به نام دفاع از حرمین در عراق و سوریه، غزه، لبنان و بحرین و… شوربختانه همه این‌ موارد همچون نان در خون زدن، خوراک هر روزه ایرانیان شده است. آقایان و آقازاده‌های حکومتی، هزاران شهروند ارجمند ایرانی را آواره کارتون‌خوابی و گورخوابی کرده‌اند، تن‌فروشی رایج شده و اندام انسانی برای نان شب به فروش می‌رسد، تا حساب‌های نجومی مهاجمان غارتگر در چهارگوشه جهان اندوخته شود. هویت ملی ما را خدشه‌دار کردند و هم‌چنان در تلاش هستند تا بر غرور ملی مردم ایران چیره گردند.

تنها چاره‌ی کار این است که:

 با آگاهی به گذشته‌ی پربار ایرانمان، با گام‌های استوار، پایبند به ازرش‌های اندیشه و گفتار و کردار نیک، دست در دست هم دهیم و با همبستگی ملی از تاریکی و این شرایط اسفناک برون آییم. ما فرزندان نخستین بنیان‌گذاران آیین مهر و مهرورزی، پشتیبان حقوق بشر، از پایه‌گذاران علوم پایه به ویژه ستاره‌شناسی، پزشکی، حساب و شمارش، پاسداشت زیست‌بوم، مدیریت آب‌های زیرزمینی، در استقرار انسانی‌ترین تمدن و فرهنگ جهان بوده‌ایم. آری ایران از آیین میترا و مزدیسنا، فرزندانی چون کورش، بوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، خوارزمی، رازی، خیام، فارابی، طوسی، میرفندرسکی، سهروردی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حافظ و سعدی، کاوه، بابک خرم دین و بسیاری دیگر به تمدن بشریت پیکش کرده است.

پشت در پشت یکدیگر، این تمدن بزرگ بشریت را پربارتر از همیشه تاریخ، به نسل آینده بسپاریم. اجازه ندهیم، نخبگان کشورمان همچون مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان برجسته، در برون از مرزهای ایران چشم بر جهان ببندد، چرا که نخبگان درون مرز همچنان قاسم اکسیری‌فرد، فیزیکدان برجسته ایرانی، به جرم صدای زنانه از دانشگاه «خواجه نصیر طوسی» اخراج می شود. پشت در پشت یکدیگر برای آزادی زندانیان سیاسی چون گلرخ ایرایی، آتنا دائمی، نرگس محمدی، رضا شهابی، عبدالفتاح سلطانی، زینب جلالی، محمد علی طاهری، آرش صادقی، سهیل عربی، نازنین زاغری، اسماعیل عبدی، احمدرضا جلالی، برادران رجبیان که باگام‌های استوار برای پاسداری از ارزش‌های نیک ایرانی، ایستادگی می‌کنند و هزینه تلخ دوری از خانواده در کنار «سفره هفت‌سین» را پرداخته‌اند، هم گام و همراه شویم.

آینده از برای ماست، چرا که:

می‌توانیم صفوف خروش و اعتراض اقشار گوناگون را به هم گره زنیم. بانوان دلیر که روسری‌های سفید را بر سر چوب برپا می‌کنند و کشاورزان و روستاییان مناطق گوناگون ایران، در گردهمایی‌های اعتراضی نمادهایی در حمایت از یکدیگر در دست بگیرند و یا با سردادن شعارهای متحدانه نشان دهند در کنار و پشتیبان یکدیگرند. جوانان و دانشجویان، مالباختگان، کارگران و زحمت‌کشان حقوق پرداخت نشده، بازنشستگان چشم انتظار به حقوق بازنشستگی، مالباختگان و قربانیان این فرقه تبهکار به صفوف اعتراضی یکدیگر بپیوندید. با همبستگی و همدلی و مشارکت در مشکلات یکدیگر است که می‌توانیم این فرقه تبهکار فسادسالار را از درون تهی کنیم.

 

روز نو و اندیشه نو بر شما فرخ و همایون باد

شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد

 

به جمشید بر گوهر افشاندند        مر آن روز را «روز نو» خواندند

سر سال نو هرمز فرودین            برآسوده از رنج تن دل زکین

به «نوروز» نو شاه گیتی فروز        بر آن تخت بنشست فیروز روز

چنین جشن فرخ از آن روزگار       بمانده از آن خسرو نامدار