Uncategorized کارزار با هم برای آزادی نامه ها

آزادی اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران

این نامه به سرکار خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، سازمان ملل، رونوشت به همه سازمان های زیربط حقوق بشری و سران کشورهای جهان آزاد ارسال شده است تا به وضعیت وخیم جناب اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران که در زندان و اعتصاب غذا به سر می برند، فوری رسیدگی شود.

برای خواندن نامه به پیوند زیر بروید

سرکار خانم عاصمه جهانگیر، 

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، سازمان ملل،

با درود،

تعداد بیشماری از شهروندان در ایران تنها به دلیل ابراز بیان مشکلات روزمره و نقض بنیادی ترین حقوق انسانی خود بازداشت می شوند. سپس در بی دادگاه های بی طرف اسلامی که در چارچوب ساختار قضایی کاملا غیرمستقل تشکیل می شوند،  با اتهامات واهی به زندان راهی می شوند.

زندانیان با اتهامات دروغین همچنان «محارب، به خطرانداختن امنیت ملی، تبلیغ برعلیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به مقامات و دیگر موارد» در شرایط بسیار سخت در زندان های جمهوری اسلامی دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری برای اعتراض و جلب پشتیبانی دوستداران آزادی و حقوق بشر به اعتصاب غذا دست می زنند.

در این میان، اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران، یکی از هزاران شهروند ایرانی است که تنها به دلیل اعتراض نسبت به شرایط دهشتناکی که معلمین شریف ایرانی با ان دست و پنچه نرم می کنند، دستگیر و با اتهامات واهی و دروغین «اجتماع به قصد اخلال در نظم عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی قاضی پیرعباسی* با تجدید نظر به شش سال زندان محکوم شده است.

اسماعیل عبدی که به شش سال زندان محکوم شده، چندی پیش در نامه‌ای اعلام کرد در اعتراض به صدور احکام امنیتی علیه فعالان صنفی و با درخواست خروج پرونده‌اش «از حالت امنیتی به عادی» از دهم اریبهشت دست به اعتصاب غذا می‌زند.

به گزارش مرکز آمار ایران، متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری دو میلیون و هشتصد هزار تومان برابر با ۷۳۰ دلار می شود که همان خط فقر است. حقوق معلم حداقل یک میلیون و چهارصدهزار تومان برابر ۳۶۰ دلار می باشد. معلم و خانواده اش حق داشتن مسکن مناسب، حق معیشت مناسب که شایسته کرامت وی باشد را ندارد و از سفر و سرگرمی محروم هستند.

در چنین شرایطی، معلم برای آموزش به سرکلاس می رود و درنهایت صداقت برای دانش آموزان همیشه حاضر است. آینده جامعه فرهنگی نیز روشن نیست، از انجایی که حقوق بازنشستگان  ماه هاست  که پرداخت نشده است.

اسماعیل عبدی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران، در نامه‌ی خود بازداشت معلمان و فعالان کارگری را “نقض تعهدات جهانی مانند میثاق بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی و سازمان جهانی کار” دانسته که جمهوری اسلامی به آنها پیوسته یا به امضا رسانده است. همچنین به داوم بازداشت معلمان در دوران دولت میانه‌روی حسن روحانی اشاره کرده است.

در شرایطی که کنشگران کارگری، سندیکاها و اتحادیه ها، روزنامه نگار و فرهنگی و کنشگران مدنی در زندان ها به سر می برند، جای خالی را اختلاس گران می گیرند. برهمگان اشکار است که اختلاسگران امنیت جهانی را به خطر می اندازند چرا که عرصه برایشان باز است و نقش جهان آزاد در این میان بسیار مهم است. بدون شک، پشتیبانی از آزادی زندانیان سیاسی که سکوت را شکسته اند سبب عقب نشینی حکومت دیکتاتوری دینی و تقویت جنبش های مدنی ایران می شود. 

از شما دعوت می شود با #آزادی اسماعیل_عبدی و کارزار# باهم_برای_آزادی صدای جامعه ستمدیده معلمین ایرانی باشید و از خواست به حق معلمان ایران پشتیبانی کنید.

پیشاپیش از توجه و پشتیبانی شما از پرونده های نقض حقوق بشری سپاسگزار هستیم. 

نماینده ویژه حقوق بشر

شورای ملی ایران انتخابات آزاد

Abbas Pir-Abassi Judge for the Tehran Revolutionary Court, branches 26 and 28. According to the Official Journal of the European Union[1]. Pir-Abassi is in charge of post-election cases, he issued long prison sentences during unfair trials against human rights activists and has issued several death sentences for protesters. In April 2011, the European Union named Abbas Pir-Abbasi as an individual subject to sanctions for human rights violations.

[۱] https://goo.gl/zyX0wI