اخرین مطالب بیانیه ها

بی فرهنگی تهمت و دروغ پردازی برای انحراف اذهان عمومی از رویداد تراژدی تاریخی آتش سوزی پلاسکو

هم میهنان گرامی 

رویداد آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در قلب تهران و زیر آوار ماندن خدمتگزاران آتشنشان شجاع، همه ملت ایران را سوگوار و اندوهگین ساخت. یاد آن آتشنشانان، این فرزندان فداکار میهن را بار دیگر گرامی می داریم و برای بازماندگان و بستگان، آرزوی آرامش داریم.

 

به آگاهی شما هم میهنان گرامی می رسانیم، بلافاصله پس از رخداد دلخراش سی ام دی ماه، شورای ملی ایران پیام همدردی و تسلیت خود را در همه شبکه های رسمی این نهاد و همچنین تارنگار ریاست گرامی شورای ملی ایران، شاهزاده رضا پهلوی، منتشر کرد.

ساعاتی پس از انتشار پیام تسلیت، درحالیکه مدیر تارنگار رضا پهلوی در سفر و پرواز بود، یکی از ادمین ها پیامی ارسالی از سوی یک هم میهن را بدون بازخوانی و کسب اجازه از شخص شاهزاده رضا پهلوی در نبود مدیر بخش مربوطه در شبکه فیس بوک ایشان منتشر می کند.

این پیام نه تنها اشتباهات املایی ابتدایی داشت، بلکه در این نوشتار به دور از اندیشه این نهاد و شخص رضا پهلوی که همانا «پندارنیک، گفتارنیک و کردارنیک» است، از واژگان «هلاکت» استفاده شده بود.

پس از گذشت تنها دقایقی، با تماس پی در پی هم میهنان دلسوز و روشنگر، این مهم به آگاهی دبیرخانه شورای ملی ایران رسید و با اقدام این دبیرخانه این پیام بلافاصله از همه شبکه ها حذف گردیده شد. جای دارد، صمیمانه برای توجه و ریزبینی یکایک شما نسبت به مسائل ملی ـ میهنی سپاسگزاری شود. چنین همسانی و همگونی ایرانیان، نقطه ی عطفی برای بهبود و پیشبرد بهتر اهداف مشترکمان برای برون رفت از شرایط دهشتناک کنونی است. به هرسوی مسئولیت این اشتباه را بخش شبکه های اجتماعی شورای ملی ایران برعهده می گیرد و از همگان برای این سهل انگاری پوزش می طلبد.

و اما رسانه های جمهوری اسلامی و عوامل وابسته حکومتی بی درنگ با سوء استفاده اقدام به انتشار تهمت و افترا به رضا پهلوی و هموندان شورای ملی ایران در شبکه های اجتماعی و رسانه های حکومت جمهوری اسلامی از جمله «ثامن» و انحراف این تراژدی تاریخی کردند.

این اقدام ناشایست و غیراخلاقی از سوی این گروه تنها با هدف انحراف اذهان عمومی از صورت اصلی مسئله و بیان واقعیت هایی که سبب آتش سوزی پلاسکو و جان باختن قهرمانان آتش نشان کشورمان در راستای اهداف شوم سیاسی این حکومت در بیان ناکارآمدی و ناشایستگی زمامداران در اداره امور کشوری است، انجام شد.

یادآور می شویم، ساختمان پلاسکو از نمادهای ایران مدرن بود. این بنای ارزشمند پس از انقلاب اسلامی به نفع «بنیاد مستضعفان» مصادره شد و از این رو نقش حقوقی و اخلاقی این رخداد هولناک بر عهده مسئولین حکومت اسلامی است. در سال های اخیر به گفته کارشناسان و مدیران شایسته ایرانی، به امنیت و استحکام این بنا یکسره بی توجهی شده بود. طبق قانون شهرداری ها، شهرداری تهران نیز در برابر این حادثه ناگوار نقش محوری حقوقی دارد.

ناتوانی در فرونشاندن آتش و نبود ابزارهای لازم در خاموش کردن هر چه سریع تر آتش بار دیگر نشان داد که حکومت اسلامی که میلیاردها دلار خرج آتش افروزی در منطقه می کند، چگونه به تامین وسایل کارآمد و پیشرفته برای نهاد مهمی چون آتشنشانی که ناجی جان انسانهاست، بی اعتناست و زندگی آتشنشانان و شهروندان ایرانی را بازیچه منافع و مصالح حکومتی خود در برابر منافع ملی ایران قرار می دهد. 

هم میهنان گرامی،

برهمگان آشکار است که شاهزاده رضا پهلوی در اندیشه، گفتار و کردار خود در طی چهاردهه گذشته، از عنفوان جوانی تا به امروز همواره بر ارزش های جهانشمول و دفاع از حقوق بنیادین شهروندان ایرانی تمرکز داشته است. کارنامه سیاسی شاهزاده رضا پهلوی، بیانگیر ادبیات و منش اوست که حتی به آنها که با وی اختلاف ایدئولوژیکی دارند را نه «دشمن» خوانده و نه مرگ انها را با واژگان «هلاکت» بکار برده است، چه رسد به مردم ستمدیده ای که همه زندگی خود را برایشان هدیه کرده است.

آن خلبان جوان در تبعید که همواره خود و خانواده اش از سوی تروریست های جمهوری اسلامی که به قتل کنشگران سیاسی در خارج از کشور مشغول بودند، در تهدید بود. در همان سال ها که عوامل حکومتی با سران بعث عراق در جنگ افروزی شراکت داشتند و با معامله اسلحه و محموله های جنگی کاخ های خود را در چهارگوشه جهان بنا می کردند، آن خلبان جوان با ارسال نامه ای خطاب به رییس ستاد نیروی هوایی، درخواست کرد تا برای دفاع از وطن در برابر عراق درکنار پاسداران و سربازان وطن به دفاع از مرزو بوم این سرزمین به ایران بازگردد و با پرواز بر سپهر ایران از آسمان این سرزمین دفاع کند.

شاهزاده رضا پهلوی همواره در کنار ملت ایران برای دستیابی به حقوق بنیادین شهروندی خود و تا انتخابات آزاد و تشکیل حکومت مردم بر مردم همراه بوده، هست و خواهد بود. امید که کارکنان رسانه های حکومتی از «بی فرهنگی تهمت، افترا و دروغ» گذر کرده و دست در دست ملت شریف ایران برای آزادی، آبادی میهنمان به آینده ایران و ملت بزرگ ایران همراه شوند.

شایسته است که همین جا خاطره زنده یاد حبیب الله القانیان را نیز بزرگ بداریم. شخصیت برجسته ایرانی، بنیانگذار و مالک اصلی ساختمان پلاسکو، صنعتگری با کارنامه درخشان که در بی دادگاه های اسلامی حکومت تازه تاسیس بر اساس اتهامات واهی و بی پایه به مرگ محکوم شد.

آن تفکر ایران ستیز که دیروز حبیب الله القانیان را اعدام کرد، امروز نیز برای جان آتشنشانان ارزشی قائل نیست. در واقع، مسئولیت جان باختن آتشنشانان و دیگر قربانیان این فاجعه، جدای از نهادهایی که به صورت مستقیم درگیر این مساله بودند، بر شخص رهبری، رییس دولت و مسئولین شهرداری تهران است.

براین باوریم که ملت داغدار ایران اجازه نخواهند داد تا اجساد فداکاران، بازیچه شعبده سیاسی جناح های حکومت اسلامی شود. و از همه ایرانیانی که دل در گرو این آب و خاک دارند دعوت می شود تا با شرکتِ با شکوه خود در مراسم خاکسپاری فرزندان ایران آنچنان که شایسته است مرهمی بر این زخم ملی باشند.

 

پاینده ایران

دفتر سیاسی شورای ملی ایران