بیانیه ها کارزار با هم برای آزادی

آغاز به کار کارزار « باهم برای آزادی»

دانلود بیانیه در قالب پی دی اف

از برگه کارزار با هم برای آزادی در تارنمای شورای ملی ایران بازدید فرمایید.

کارزار « باهم برای آزادی»-page-0

کارزار « باهم برای آزادی»-page-1

سیزدهم شهریور ۱۳۹۵

کارزار « باهم برای آزادی»

کارزار  «باهم برای آزادی» از سوی «شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد» از روز یکشنبه ۱۴ شهریور برابر با ۴ سپتامبر ۲۰۱۶ شروع می شود. هدف محوری این کارزار همبستگی ملی و جهانی برای آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران است.

هزاران شهروند ایرانی به دلایل سیاسی، دگراندیشی، مذهبی و جنسیتی در زندان به سر می برند. بسیاری از روزنامه نگاران، اهل قلم، کنشگران مدنی؛ فعالی کارگری، دانشجویی، دگرباش، وکلا در زندان های جمهوری اسلامی به سر می برند. از آن گذشته، شرایط نگه داری زندانیان نیز غیر انسانی بوده، و حقوق انسانی آنها نقض می گردد.

شورای ملی ایران یادآور می شود که دستیابی به امنیت و رفاه پایدار در ایران تنها با برقراری دمکراسی و حقوق بشر میسر خواهد گشت، و دست یابی به چنین هدفی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی غیر ممکن است، چه آنکه این قانون اساسی، نظر ولی فقیه را برتر از رای اکثریت شهروندان ایران می پندارد.

برهمین اساس، تدوین قانون اساسی نوین با محوریت حقوق بشر و گیتی گرایی مبتنی بر رای ملت ایران نیازمند ایجاد شرایط سالم و عادلانه برای برگزاری انتخابات آزاد می باشد. چنین فرایند دمکراتیکی نیازمند تقویت جامعه مدنی سکولار و آزادیخواه ایران است. از این رو، برای دست یابی به چنین شرایطی، آزادی بدون قید و شرط همه کنشگران سیاسی و عقیدتی از زندان های جمهوری اسلامی بیش از پیش، اهمیت می یابد.

شورای ملی ایران براین باور است که می توان از طریق کنش های خشونت پرهیز و مقاومت مدنی، این حکومت را به عقب نشینی وادار کرد.

سی و هفت سال پیش، تروریسم و اسلام سیاسی با استقرار جمهوری اسلامی در ایران با اندیشه صدور انقلاب اسلامی خود به دیگر نقاط جهان، بنیانگذاری شد. حکومتی که در طی چهار دهه گذشته رکوردار اعدام و کشتار شهروندان خود بوده است، در منطقه خاورمیانه بحران و تنش زایی کرده و با مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، پشتیبانی های مالی و نظامی سبب شکل گیری گروه های تروریستی شیعه و سنی در خاورمیانه شده است؛ و اینچنین در کشتار مردم سوریه نقش بازی می کند، و عامل جنایت علیه بشریت است.

آزادیخواهان جهان می بایست بدانند که امنیت و صلح در سراسر جهان ارتباط مستقیمی با برقراری امنیت و صلح و ثبات در خاورمیانه دارد. کلید صلح منطقه در ایران است، و این کلید می تواند  قفل های نا امنی و بسیاری از مشکلات را در جهان باز کند.

پشتیبانی از حقوق بشر در خاورمیانه وظیفه یکایک شهروندان جهانی و سیاستمداران و زمامداران جهان آزاد است. تجارت و مذاکره با جمهوری اسلامی می بایست مشروط به رعایت اصول بنیادین حقوق بشر باشد. غیراز این همگی ما در جنایت های اعمال شده در ایران توسط این حکومت غیرمستقیم شریک هستیم.

ما از شما جامعه جهانی می خواهیم از کارزار «باهم برای آزادی» پشتییانی کنید و برای آزادی بدون قید و شرط یکایک زندانیان سیاسی و عقیدتی هم دل و یکصدا شویم.

راهبرد این کارزار به شرح زیر می باشد:

  • هر ۴۸ ساعت برای یک زندانی در نظر گرفته شده است.
  • دیوارنویسی، اسکناس نویسی با نام آن زندانی در ۴۸ ساعت وی با هشتک
  • ایجاد توفان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با نام زندانی با هشتک
  • ارسال نامه مربوط به هرزندانی در ان ۴۸ ساعت وی به همه مسئولین و نهادهای مربوطه در سراسر جهان
  • خبررسانی گسترده به همه شهروندان و کنشگران مدنی در سراسر جهان
  • هر هفته از طریق تلویزیون افق ایران به سه زندانی پرداخته می شود و به نزدیکان آنها تریبون گفتگو داده می شود، چنانچه آماده پشتیبانی از هر زندانی هستید می توانید با این رسانه تماس بگیرید و صحبت کنید.

اطلاعات تماس بخش روابط عمومی شورای ملی ایران به قرار زیر می باشد:

Mr Amjadi, Public Relations Department

E-mail: publicrelation@irannc.org

www.Irannc.org
twitter: @irannc
https://www.facebook.com/ShorayeMeliIran