نامه ها

نامه به دبیرکل سازمان ملل و اعلام خطر درباره سلامت بانو نرگس محمدی

Download PDF

به: عالیجناب بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد،

تلاش بین المللی برای آزادی فوری و بی قید و شرط نرگس محمدی از زندان جمهوری اسلامی،

 

عالیجناب،

ما جامعه بین المللی را ترغیب می کنیم تا خواستار آزادی فوری نرگس محمدی، زندانی سیاسی، از زندان اوین شوید. ما به شدت نگران جان بانو محمدی و شرایط وخیم جسمی او هستیم، چه آنکه او را از دسترسی به خدمات پزشکی محروم نموده اند، و حکومت جمهوری اسلامی، هیچ اطلاعی درباره شرایط او ارایه نمی کند.

برخی از گزارشات از وخامت حال این بانو، پس از اعتصاب غذای او حکایت می کند. این اعتصاب غذا از بیست و هفتم ماه جون، و در اعتراض به محروم کردن او از تماس تلفنی با کودکانش آغاز شده است.

خانم محمد از لخته خون در شش، و بیماری شدید عضلانی رنج می برد، و با توجه به اعتصاب غذای او، جان او را در خطر قرار داده است.

خانم محمدی سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر بوده است، کانونی که اکنون اجازه فعالیت در ایران ندارد، و ایشان  جوایز متعددی به دلیل فعالیت های حقوق بشری خود در سطح بین المللی دریافت نموده است. ایشان اولین بار در سال ۱۹۹۸ بازداشت شد، و سپس به دلیل فعالیت در کانون مدافعان حقوق بشر، به دادگاه انقلاب احضار شده، و بعد از مدتی دستگیر شد.

در جولای ۲۰۱۱، او به دلیل عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر با اتهام جدی اقدام علیه امنیت ملی متهم گشت، و به یازده سال زندان محکوم شد. وی بعد از مدتی و پس از تلاش های جامعه بین المللی، که از زندانی شدن بانو محمدی شگفت زده و معترض بودند، به صورت موقت آزاد شد.

در ماه می ۲۰۱۵، او مجددا به شش سال زندان به دلیل تبلیغ علیه حکومت ج.ا. (ناشی از فعالیت های حقوق بشری) محکوم شد. امسال نیز او را به ده سال زندان دیگر، به دلیل تشکیل یک گروه مخالف مجازات اعدام محکوم کرده اند.

ما از نهاد عالیقدر شما و جامعه جهانی تقاضا داریم تا به کمپین برای آزادی سریع و بی قید و شرط خانم محمدی بپیوندند.

ایرانیان، با هر تفکر سیاسی که داشته باشند، از تلاش های شما برای حمایت از اعتلای حقوق بشر سپاسگزاری می نمایند. شورای ملی ایران که با تاکید موکد بر اعتلای اعلامیه جهانی حقوق بشر تاسیس  شده، تلاش می کند تا یک اتنخابات آزاد و منصفانه و شفاف در ایران برگزار نماید. برای نیل به چنین هدفی، ما نیاز به حمایت جامعه بین المللی و آزادی زندانیان سیاسی در ایران داریم.

ما از تمامی تلاش های شما پیشاپیش قدردانی می کنیم، و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه، اعلام می داریم.

رضا پهلوی،

ریاست شورای ملی ایران

Nargess Mohamadi-2016_Page_1

Nargess Mohamadi-2016_Page_2