اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه: اهدای جایزه یادبود هولوکاست به ریاست شورا و گزارش جهت دار یکی از رسانه ها

دانلود بیانیه در قالب پی دی اف

مراسم یادبود قربانیان هولوکاست_Page_1 مراسم یادبود قربانیان هولوکاست_Page_2 مراسم یادبود قربانیان هولوکاست_Page_3

مراسم یادبود قربانیان هولوکاست

جایزه یادبود هولوکاست برای دفاع از حقوق بشر سال ۲۰۱۶ در چهارمین دوره مراسم سالانه «ارزش های جهانی جامعه یهود» به شاهزاده رضا پهلوی، ریاست شورای ملی ایران برای فعالیت های وی در راستای حقوق بشر، دمکراسی و به ویژه برای خشونت زدایی و گسترش صلح بین ملت ها در سراسر جهان، اهدا شد.

  • در این مراسم همچنین  به شخصیت های دیگری همچون:
  • یوکو اونو Yoko Ono فعال صلح، نویسنده، هنرمند، موسیقی دان و سینماگر ژاپنی،
  • الی ویزل Elie Wiesel فیلسوف سرشناس آمریکایی، از بازماندگان هولوکاست و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۸۶،
  • برت لویی استفنس BRET STEPHENS، برنده جایزه روزنامه نگاری Pulitzer Prizeو ژورنالیست وال استریت ژورنال the Wall Street Journal،
  • ادوارد رویس Edward Royce نماینده کنگره آمریکا،
  • گِزا رُهریگ Geza Röhrigشاعر و سینماگر مجارستانی و برنده جشنواره کَن برای بهترین فیلم خارجی زبان ۲۰۱۶،
  • دکتر اُز Mehmet OZ شهروند مسلمان آمریکایی ـ ترک، جراح قلب، نویسنده و برنامه ساز تلویزیونی،
  • برنیس آلبرتین کینگ Bernice Albertine King، کوچکترین فرزند مارتین لوترکینگ جونیور، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا،
  • پاملا آندرسون Pamela Andersonهنرپیشه کانادایی – آمریکایی هالیوود
  • و شماری از چهره های سرشناس جامعه یهودی امیر اوهانا Amir Ohana حقوقدان و نخستین سیاستمدار همجنسگرا در مجلس ملی اسراییل، الی بیر Eli beer و ربکا کوک  Rebecca Kookبرای فعالیت هایشان در راستای بشردوستی، جوایزی اختصاص یافت.
  • پیش از این، شان پن Sean Penn هنرپیشه آمریکایی، سناتور کری بوکر  Cory Bookerسیاستمدار آمریکایی از حزب دمکرات، جان پرندرگاست John Prendergast فعال حقوق بشر در قاره آفریقا، از این مجموعه جایزه دریافت کرده اند.

********

حکومت کشتار محور آلمان نازی به رهبری هیتلر در طی کشورگشایی و جنگ جهانی دوم به قتل عام و کشتار دسته جمعی میلیون ها یهودی منجر شد. حکومت نازی با سوءاستفاده از انسان ها همچون تزریق داروهای شیمیایی به چشم کودکان برای تغییر رنگ چشم، منجمد کردن، جراحی مغز همجنسگرایان و دیگر موارد وحشیانه به عنوان «ابزارهای آزمایشی پزشکی» استفاده می کرد. دستگاه حکومتی نازی، میلیون ها انسان را به جرم یهودی بودن یا نسبت یهودی داشتن به روش های وحشیانه و سازمان یافته در کوره های آدم سوزی در اتریش و کشورهای اروپای شرقی از جمله لهستان از بین برد.

پس از تشکیل سازمان ملل متحد، این سازمان به عنوان مسئول رسیدگی به جرایم مرتبط با جنایت علیه بشریت شناخته می شود. در بسیاری از دادگاه ها و سازمان های غیردولتی و حقوق بشری بین المللی از فاجعه کشتار میلیونی یهودیان، نسل کشی ارامنه، آپارتاید در آفریقای جنوبی و کشتار دارفور در سومالی بعنوان جنایت علیه بشریت یاد می شود.

********

این درحالی است که بنیانگذار و رهبر کنونی حکومت دین محور جمهوری اسلامی و نمایندگان دولت هایش به صراحت و مستمر در طی ۳۷ سال گذشته مدعی پاک کردن کشور اسراییل از نقشه جهانی شده اند.

جمهوری اسلامی از ایران چهره «دشمن» با جهان غرب و همسایگان عرب، یهود و ترک ساخته است. در سوریه و لبنان و فلسطین مردم از دخالت ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی از گروه ها و یا دولت های تروریستی شاکی هستند و خواستار ترک نیروهای جمهوری اسلامی از خاک کشور خود هستند. محمود عباس رییس دولت خودگردان فلسطین مخالفت صریح خویش با سیاست های جمهوری اسلامی در جهت تنش زایی و پشتیبانی این حکومت از گروه های ترورفلسطینی ابزار نموده است. همچنان که شهروندان کشور عراق در اعتراض به دخالت های نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی تظاهرات می کنند.

********

شاهزاده رضا پهلوی، ریاست شورای ملی ایران برای برقراری حقوق بشر، امنیت و رفاه برای ملت ایران از گفتگو با هیچ شخصیت، گروه و یا دولتی هراس نداشته و قویا براین باور است که تنها راه گذر بسوی صلح در خاورمیانه، برقراری دوستی و همزیستی مسالمت آمیز میان ایران و دیگر همسایگانش در منطقه و سایر نقاط جهان می باشد.

رضا پهلوی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی ۱۰ اسراییل در سال ۲۰۱۲ خطاب به آن دسته از تندروهایی که به دنبال حمله نظامی به ایران بودند، یادآور شد که «کوروش بزرگ ناجی قوم یهود بود و امروز نوبت شماست که پشتیبان ملت ستمدیده ایران باشید، «نه به بمب، نه به جنگ» تنها آلترناتیو برد-برد تقویت جنبش های مدنی و استفاده از تحریم های هوشمند برعلیه جمهوری اسلامی است که می تواند این حکومت را به عقب نشینی وادار کند و فرایند تغییر دمکراتیک پس از انحلال این حکومت توسط خود ملت ایران را فراهم آورد»

او در فرایند مبارزات خود برعلیه نقض مستمر حقوق بشر در ایران و بحران زایی جمهوری اسلامی در گوشه و کنار جهان، آلترناتیو برد – برد یعنی نه جنگ و نه سازش با حکومت ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی را به جهانیان پیشنهاد می کند. چراکه جمهوری اسلامی حکومتی بحران محور است که همزیستی با آن امری ناممکن است. شورای ملی ایران همه تلاش خود را برای ارایه گزینه بردـ برد به جامعه جهانی، یعنی پشتیبانی و تقویت جنبش های مردمی ایران بکار بسته است.

*******

دراین میان، گزارشی جهت دار از رسانه بی بی سی بخش فارسی زبان منتشر می شود. خبر مراسم ارزش های جهانی جامعه یهود را به دنبال خبری از دونالدترامپ یکی از نامزدهای انتخاباتی ایالات متحده آمریکا با واژه «همچنین» منتشر می کند. در این گزارش از یکسو این جریان را وابسته به جریان تندروهای جنگ طلب با ایران و از سوی دیگر پشتیبانان سیاسی دونالد ترامپ جلوه می دهد. این درحالی است که موضوع این همایش در اساس ایران نبوده و شخصیت های بین المللی از ژاپن تا افغانستان، از حزب دمکرات تا جمهوری خواه آمریکا مورد تقدیر قرار گرفتند.

پرسش اصلی در این است، آیا پیام این گزارش، ربط دادن رضا پهلوی به این دو جریان است؟

متاسفانه چنین گزارش های ناکامل و جهت دار خوراک نادرست به رسانه های جمهوری اسلامی می دهد و سبب سوءاستفاده آنها برای انتشار اخبار نادرست در درون ایران می شود.

شورای ملی ایران در پایان یادآور می شود که تنها راه برقراری امنیت، رفاه برای هر ایرانی گذر از نظام ایدئولوژیک محور جمهوری اسلامی و برقراری حکومت مردم بر مردم از طریق انتخابات آزاد و سالم است.

پاینده ایران

شورای ملی ایران