اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران در روز کارگر

دانلود در قالب پی دی اف

 

 

 

کارگران و زحمت کشان ایران

دوازدهم اردیبهشت، اول ماه مه، روز جهانی کارگر و نماد جشن کار و کوشش بر همه کارگران ایرانزمین، ستون سازندگی و محور توسعه کشورمان، خجسته و شاد باد.

در چنین روزی در بیشتر کشورهای دنیا شاهد گردهمایی برای بیان خواسته های کارگران و برنامه های بزرگ کارگری برای گرامیداشت این روز باشکوه هستیم. در حالی که در ایران تشکل های مستقل و مدافعین حقوق کارگری تنها به دلیل بیان حقوق انسانی خويش با موج گسترده دستگیری، زندان، شکنجه، اخراج و خشونت از سوی حاکمان نظام مستبد کشورمان روبرو می باشند.

جامعه کارگری ستون فقرات اقتصاد کشور است. بلایی که در طی چهاردهه گذشته جمهوری اسلامی بر سر زحمت کشان ایران آورده از جمله کاهش و حذف دستمزدها، حقوق معوقه، نبود امنیت شغلی، نقض حقوق کار، بهره کشی از نیروی کار کودکان، عدم امکانات ایمنی در محیط کار، نبود پوشش بیمه درمانی، صندوق خالی تامین اجتماعی و دست های خالی بازنشستگان و گرانی های کمرشکن از سازه های بنیادین فلج شدن کشور در زمینه اقتصادی و اجتماعی است.

روز کارگر امسال در شرایطی فرا می رسد که در سایه اقتصاد مقاومتی علی خامنه ای مسئول حکومت مافیایی جمهوری اسلامی، خط فقر سه و نیم میلیون تومان برای هر خانوار چهار نفره تخمین زده شده است. حداقل دستمزد سال آینده ۸۱۲ هزار تومان تعیین شده است. اقتصاد مقاومتی رهبر جمهوری اسلامی به رشد بی سابقه نرخ بیکاری و افزایش چندبرابری مایحتاج مردم خلاصه شده است.

در برابر سیاست اقتصاد مقاومتی، دولت حسن روحانی، برای به اجرا گذاشتن برنامه برجام ۱ و ۲ و … در تلاش است. برنامه ای که با فراموشی فاجعه تنگدستی و گرسنگی تنها بر آزاد کردن پول های تحریم شده و جذب سرمایه های خارجی متمرکز است. در حالی که میلیون ها شهروند ایرانی از بیکاری رنج می برند، دولت روحانی برنامه ای برای اشتغال زایی و بازسازی وضعیت اقتصادی کشور تدبیر نشده است.

شورای ملی ایران یادآور می شود که جذب سرمایه اقتصادی از یک سو نیازمند فضای اقتصادی سالم است که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، امری ناممکن است. از سوی دیگر، جذب سرمایه و یا هرمبلغی از پول های تحریم شده در نهایت به جیب بنگاه های بزرگ اقتصادی جمهوری اسلامی واریز می شود که نه بهره وری دارد و نه ایجاد شغل می کند. چه آنکه اگر این دولت برنامه ای برای ایجاد اشتغال می داشت، بنگاه های کوچک و متوسط رو به نابودی نبودند.

هم میهنان گرامی

هوشیار باشیم که برای خروج از منجلاب اقتصاد کنونی و دستیابی به اقتصادی سالم و پویا، تنها شعار و وعده های عوام فریب کارساز نمی باشد. برای بازگرداندن «فضای اعتماد اقتصادی» به نیروهای خلاق کشور ازکارگران زحمتکش گرفته تا سرمایه گذاران ایرانی ویا غیرایرانی، اقتصاد ملی کشورمان به شرایـط بین المللی مساعد نیاز دارد.

سرزمین گسترده ایران با تنوع اقلیمی اش، زمینه مناسبی برای توسعه صنعت جهانگردی، فنآوری و کشاورزی است. کشوری که دارای ذخایر هنگفت نفت و گاز و منابع گرانبهایی در اختیار دارد. سرزمینی با نیروی انسانی کارآمد، تنها در چارچوب یک سامانه اقتصادی سالم و پویا می تواند بازار بزرگی را به تولیدکنندگان عرضه کند.

بخش مهمی از درآمد های حاصل از نفت و گاز ایران باید در خدمت تامین عدالت اجتماعی به ویژه در عرصه های آموزشی و بهداشتی و رفع نابرابری ها در اختیار مناطق محروم کشورمان باشد.

چنین شرایطی در چارچوب حکومت مافیایی آمیخته به فساد و پوسیده در عرصه اقتصادی و سیاسی که پول ملت ایران را هزینه گروه های تروریستی در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق کرده، به هیچ وجه ممکن نمی باشد. هرگونه تلاشی در چارچوب این حکومت در شنزار جمهوری اسلامی فرو می رود چراکه «اقتصاد ناپایدار و آمیخته با فساد» تنها الگویی است که جمهوری اسلامی توانسته به دنیا ارایه دهد.

کارگران زحمت کش کشورمان دوشادوش سایر اقشار ملت ایران در نبرد بی امان خویش با فقر و تنگدستی در گوشه و کنار کشورمان به اعتصاب و یا اعتراض پرداخته اند. شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد سرکوب، دستگیری همواندان انجمن های کارگری، معلمان و پرستاران را محکوم و خواستار آزادی و رسیدگی به شرایط فلاکت بار جامعه زحمت کش ایران می باشد. گسترش نابرابری های اقتصادی و اجتماعی، بحران آب و خشکسالی و گرسنگی برای مردم ایران از معضلات بزرگی است که در آینده ای بسیار نزدیک گریبانگیر جامعه جهانی خواهد شد. ما از جامعه جهانی می خواهیم که تمرکز خود را بیش از هر زمانی در روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی دیپلماتیک با جمهوری اسلامی بر نقض حقوق معیشتی مردم رنجدیده و ستمدیده ایران بگذارد.

شورای ملی ایران، از همگان دعوت می کند، تا برای پشتیبانی از طبقه بزرگ کارگر، معلم، پرستار و دیگر اقشار زحمتکش با همبستگی ملی، پیرامون هدف مشترک یعنی «اقتصاد پویا برای برقراری برابری و عدالت اجتماعی برای هر ایرانی»، به پا خیزیم. گردهمایی و اعتراضات را همسو و هدفمند به سمت و سوی اعتصابات ملی سوق دهیم تا ایرانمان از وجود و دوام این رژیم غارتگر و غیرمردمی نجات دهیم.

پاینده ایران

شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد