اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران- محکومیت حمله به سفارت عربستان سعودی

دانلود به صورت پی دی اف

 محکومیت حمله به سفارت عربستان سعودی_Page_1 محکومیت حمله به سفارت عربستان سعودی_Page_2

 

 

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴

 

محکومیت حمله به سفارت عربستان سعودی_Page_3

بیانیه شورای ملی ایران

محکومیت حمله به سفارت عربستان سعودی

شورای ملی ایران با یادآوری بند هفتم از منشور خود، مجازات اعدام را در هر نقطه ای از جهان محکوم می نماید، و از آنجایی که رژیم جمهوری اسلامی در قبال اعدام یک شهروند عربستان سعودی واکنش شدیدی نشان داده است، یادآور می شود که تنها در سال گذشته، بیش از هزارتن از شهروندان ایران به جوخه اعدام سپرده شده اند، و دولت حسن روحانی رکوردار تعداد اعدام ها می باشد.

 

حمله به سفارت خانه یک کشور خارجی، تجاوز به خاک آن کشور محسوب می شود، و تنها یک رژیم فاقد مشروعیت داخلی و بین المللی، به چنین عمل زننده ای دست می زند؛ تنها یک حکومت یاغی و غیر مردمی، به درجه ای از بی قانونی نزول می کند که به یک سفارت خانه که ساکنین آن توان دفاع از خود را ندارد، حمله می کند.

 

شورای ملی ایران حمله سازمان یافته و از پیش طراحی شده به سفارت عربستان سعودی توسط اوباش وابسته به دستگاه های امنیتی رژیم، که از آنها به عنوان لباس شخصی یاد می شود را به شدت محکوم می نماید. لازم به یادآوری است که تنها دولت ها و شبه دولت های تروریستی، همچون طالبان و یا رژیم جمهوری اسلامی در کارنامه خود حمله به سفارت یک کشور خارجی را دارند.

 

شایان یادآوری است که این رژیم، به قدمت عمر خود، سابقه حمله به سفارت خانه های کشورهای خارجی را دارد، و هنوز مردم ایران تاوان حمله به سفارت آمریکا را می پردازند. تکرار این رفتار زننده در زمان روح الله خمینی (سفارت آمریکا)، محمود احمدی نژاد (سفارت بریتانیا) و یا حسن روحانی (سفارت عربستان سعودی)، تنها نشان دهنده این است که این رژیم قابلیت اصلاح ندارد، و هیچ تغییری در رفتارش ایجاد نمی گردد.

 

با اتمام دوره ریاست جمهوری و غارتگری احمدی نژاد، بحران مشروعیت رژیم جمهوری اسلامی شدت گرفت، و از طرفی، تحریم های بین المللی، اقتصاد نحیف ایران را در شرف نابودی قرار داده بودند، از این رو سران رژیم تنها برای اینکه این رژیم چند صباحی بیشتر دوام آورد، سیاست جدیدی را پیشه کرده، و حسن روحانی را به عنوان ریاست جمهوری به میدان آورده و بر روی برنامه اتمی توافق کردند. از آنجایی که این سیاست نیز با شکست روبرو شده است، و اقتصاد ایران در شرف نابودی است، و تمامی سیاست های داخلی و خارجی رژیم نیز با شکست روبرو شده است، سران این رژیم به مانند همیشه سیاست بحران زایی را پیشه نموده اند.

 

از آنجایی که حسن روحانی، ریاست جمهوری رژیم به صدور بیانیه و محکومیت تجاوز به سفارت عربستان سعودی اقدام نموده، و تلاش می کند تا خود را مبری از این اقدام جلوه دهد، یادآور می شود که در توافق اتمی، این حسن روحانی بود که آن توافق را پیروزی خوانده، و تلاش نمود تا آنرا به نام خود ثبت نماید. حال سوال اینجاست، چگونه است که حسن روحانی در مذاکرات اتمی تصمیم گیر بوده، ولی در جریان حمله به سفارت وعدم مداخله نیروی انتظامی و تغییر نام خیابان، هیچ اختیاری نداشته است؟.

 

شورای ملی ایران یادآور می شود که این رژیم ادامه حیات خود را در وقوع بحران های منطقه ای و بین المللی می بیند، و از این رو، تمامی تلاش خود را برای ایجاد تنش در منطقه به کار می بندد.

 

در حالی که تنها چهار دهه قبل، به دلیل روابط بسیار گرم با پاکستان و ترکیه، این دو کشور جزو شرکای ایران در پیمان سنتو بودند، حال شاهد این هستیم که این دو کشور به عنوان متحد عربستان سعودی ظاهر شده اند، و پاکستان کشور ما را به حمله نظامی تهدید می کند. در حالی که چهار دهه قبل، ایران جزیره ثبات در منطقه قلمداد می شد، و نام ایران با تلاش های منطقه ای و فرا منطقه ای برای ایجاد صلح گره خورده بود، و کشورهای کلیدی منطقه، از مصر، ترکیه ، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران بهترین روابط را داشته اند، حال کار به جایی رسیده که نام ایران با ترور، جنگ، بحران سازی و دست اندازی در کشورهای منقطه گره خورده ، و صلح جویان دنیا، کشور عزیز ما را به عنوان عامل نا امنی در این منطقه آشوب زده می دانند.

 

لازم به یادآوری است که این سیاست تنش زایی در خلاف جهت منافع ملی ما می باشد، و شورای ملی ایران باوری راسخ دارد که در افق کشورمان برای توسعه اقتصادی کشور و تضمین امنیت دراز مدت، مردم ایران به روابط حسنه با کشورهای منطقه و جهان نیاز دارند.

 

شورای ملی ایران از نهادینه شدن اختلاف بین شیعه و سنی ابراز نگرانی می کند، و یادآور می شود این اختلافات عمیق در دراز مدت، مردم ایران را تقابل با همسایگان خود قرار داده و باعث می شود تا تمامیت ارضی و امنیت شهروندان ایران در خطر قرار گیرد.

در نظر داشته باشیم، زمانی که جمهوری اسلامی منحل شود و حکومتی مردمی اداره امور مملکتی را برعهده بگیرد. همچنان ملت ایران پاسخگوی عملکرد نظام پیشین خواهند بود. چرا که رفتارهایی که برخلاف قوانین بین الملل انجام می شود به نام ایران و ملت ایران ثبت می شود، نه به نام حکومت وقت! و هزینه های عملکرد این نظام را ملت ایران خواهند پرداخت. چرا که به وقت فرار، سران رژیم می روند و ملت می مانند و یک کشور از هم گسیخته.

 

شورای ملی ایران یادآور می شود که مسوولیت عملکرد این رژیم، تنها بر دوش سران آن نیست، و هزینه این اعمال در حال و آینده، توسط مردم ایران پرداخت خواهد شد، از این رو می بایست از سکوت پرهیز نموده، و اجازه ندهیم رفتارهای آشوب گرانه این رژیم، بیش از این به ایران، شهروندان ایران و نسل های آتی، آسیب وارد نماید.

 

پایده ایران

شورای ملی ایران