اخرین مطالب بیانیه ها نامه ها

نامه به رییس جمهور ترکیه، موضوع: سرکوب شهروندان کرد ترکیه

دانلود به صورت پی دی اف

جناب آقای رجب طبیب اردوغان

رییس جمهوری ترکیه

موضوع: سرکوب شهروندان کرد ترکیه

عالیجناب،

ساعات منع رفت و آمد، تنش های فزاینده، و زد و خوردهای مداوم در بخش های عمدا کردنشین در جنوب شرق این کشور، باعث شده تا زندگی هزاران انسان مختل شده، و هزاران شهروند عموما کرد، ناچار به مهاجرت گردند، و بنا به گزارش منابع خبری، تعداد شهروندان آواره بالغ بر دویست هزار تن گشته است.

شورای ملی ایران از آوارگی این شهروندان و نقض حقوق انسانی آنها ابزار نگرانی می نماید، و خواستار برقراری آرامش مجدد در چارچوب قوانین بین المللی و احترام به حاکمیت ملی ترکیه، و توقف فوری تمامی خشونت ها است.

شورای ملی ایران با نگرانی وقایع اخیر ترکیه را دنبال نموده، و تاکید می ورزد که با حرمت نهادن به حقوق و کرامت نهادن به تمامی شهروندان این کشور، زمینه ایجاد امنیت پایدار در منطقه میسر خواهد شد.

در حالی که منطقه در بحرانی سوزنده به سر می برد، و گروه های خشونت طلب گوناگون تلاش می کنند تا اصول دنیای مدرن، همچون حقوق بشر را بی ارزش جلوه داده و افکار قرون وسطایی خود را با ارزش جلوه دهند، این وظیفه بر عهده ملت و دولت ترکیه است تا با تلاش برای اعتلای حقوق بشر، به مبارزه با افکار و اعمالی برخیزند که زمینه ساز گسترش خشونت و شکل گیری گروه های تروریستی است.

شورای ملی ایران امید دارد تا در سال پیش روی میلادی ۲۰۱۶ صلح، انسانیت و دوستی بر جهان سایه گستراند. بدون شک، کشور گیتی گرای ترکیه می تواند با پیشی گرفتن در کرامت نهادن و اجرای حقوق بشر در برقراری صلح و ثبات در منطقه نقش مهمی را ایفا کند.

شورای ملی ایران

رونوشت:

حقوق بشر اتحادیه اروپا

560-LR-1593