اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران«روز جهانی ملل متحد»

دانلود به صورت پی دی اف

بیانیه شورای ملی ایران«روز جهانی ملل متحد»_Page_1

بیانیه شورای ملی ایران«روز جهانی ملل متحد»_Page_2

 

بیانیه شورای ملی ایران

«روز جهانی ملل متحد»

در گذشته تاریخی سیاره‌ای بنام «کره‌ زمین»، انسان‌ها پس از شکل‌گیری جوامعی کوچک و محدود پیرامون خود و بدست آوردن امکان سفر و پیمایش این کره خاکی و پس از آن برخورد با جوامع و تشکل‌های انسانی دیگر، به دلیل عدم شناخت کافی از همدیگر و نبود روحیه اجتماعی و فرهنگ محور، شروع به نزاع‌های نژادی و قبیله‌ای کردند، دلایل مختلفی می‌توان برای وقوع این جنگ‌ها نام برد که در این مقاله اشاره ما صرفا بر نبود شناخت از کلنی‌ها و مجموعه‌های انسانی همسان، از یکدیگر اتکا دارد. جوامع انسانی از همدیگر هراس و یا نسبت به عقیده و مذهب خود و سایرین حساسیت داشته و با وجود عدم اگاهی های بسیار عواملی مهیا می‌شد تا خونریزی‌های گسترده عرصه این کره محدود و کوچک و دل‌فریب را رنگین سازد. اما عمده دلیل این فجایع، نبود امکان عوامل ارتباطی صحیح و امکانات مشخص برای ارتباط فرهنگ‌ها و عقاید و مذاهب و افکار با همدیگر بود چه این که در قالب جهل نسبت به خود و دیگران ترس از نیرو و عواملی مجهول و ناشناخته همواره سبب می‌شد که انسانها در مقابل همه جبهه‌گیری و یا نسبت به حذف یکدیگر و مجموعه‌های انسانی همجوار اقدام کنند.

با گذر زمان و آغاز قرن بیستم و در ادامه وقوع دو جنگ عالم‌گیر اول و دوم، «سازمان ملل متحد» هفته ما بین روزهای 20 تا 26 اکتبر را هفته ملل متحد و در سال 1948 روز 24 اکتبر هر سال را بعنوان «روز جهانی ملل متحد» تعیین و نامگذاری کرد.

«شورای ملی ایران» اعتقاد دارد و باورمند است که، مردم جهان حال از هر نوع، قوم و یا نژادی، زبان و بنیادی مشترک تحت لوای انسانیت دارند و این انسانیت تنها بر اساس و برپایه ارتباط، گفتگو و تعامل مشترک بین تک‌تک انسان‌ها و نه جوامع و یا دولت‌ها و یا مکاتب مختلف فکری می‌تواند پایه بگیرد و رشد کند.

«شورای ملی ایران» باور دارد، زمان آن فرا رسیده است تا ملت‌های مختلف در سراسر دنیا مستقیما و بدون واسطه باهم دیگر وارد تعامل و گفتگو شوند. زمان آن فرا رسیده تا فرهنگ‌ها و ملل گوناگون با پی‌ریزی شناختی کامل از یکدیگر، بهانه جنگ‌طلبی و سواستفاده گروه‌هایی خاص که در نقاط مختلف جهان در پی منافع خود هستند را از آنها گرفته و جهان را بسوی آینده‌ای عاری از هرگونه ناامنی و تمامیت‌خواهی به پیش برند.

در زمان حال و با استفاده از امکانات ارتباطی مختلف در دنیای دیجیتال هیچ رازی در پرده باقی نخواهد ماند و نور روشنی بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی، لابیرنت تاریک و سیاه و مخوف انحصارطلبان را به وضوح برای جهانیان بر ملا و عیان ساخته است.

«شورای ملی ایران» با تاکید بر اینکه تمامی اهداف و نحوه رسیدن به آمال و اندیشه‌های خود را به روشنی هر چه تمام تر در اختیار مردم سرزمین کهن خود، ایران عزیز قرار داده است، آمادگی آن را نیز دارد که در تعامل با جهانیان میراث ارزشمند ساکنان حال و گذشته این کره خاکی را اعم از اصول فرهنگی مبتنی بر اصالت انسان و سکولاریسم، حکومت مردم بر مردم، حق انتخاب آزاد برای تعیین سرنوشت، حفظ محیط زیست و اکوسیستم حاکم بر طبیعت و مهم‌تر از همه امکان ادامه زندگی در بهترین شرایط را، به صورت کامل و بدور از هرگونه خدشه‌ای به دست نسل آینده بشریت بسپارد. در این راستا «شورای ملی ایران» بر اهمیت اتحاد بین ملل مختلف در جهان پای می‌فشارد و آرزوی آینده پر از مهر و سربلندی برای تمامی مردم و ملیت‌ها و قومیت‌های گوناگون جهان را دارد.

پاینده ایران آزاد و به امید گسترش صلح در گستره جهانی

«شورای ملی ایران»