اخرین مطالب اطلاعیه

سخنرانی ریاست شورای ملی ایران در دانشگاه ایالتی آریزونا، درباره جنبش دمکراسی در ایران

ریاست شورای ملی ایران با دانشجویان دانشگاه ایالت آریزونا درمورد دموکراسی صحبت کردند

شاهزاهد رضا پهلوی چشم انداز خود را درباره آینده ایران در یک نشست که موضوعش (اندیشه سیاسی و رهبری بود ) و با حمایت مالی مرکز دانشگاه ایالت آریزونا (ASU ) در جمعه  16 اکتبر، 2015، در سالن Coor در کالج تمپه برگزار گردید بحث نمود.

نوشته آلیه بایس  16  اکتبر 2015

منبع:http://www.statepress.com/article/2015/10/crown-prince-of-iran-speaks-to-students-about-democracy

در حالی که بسیاری از آمریکایی ها ممکن است تنها در مورد ایران در زمینه توافق هسته ای چیزی  شنیده باشند ، شاهزاده  رضا پهلوی به  دانشجویانASU  یادآوری می کند مسائلی که کشور ایران  با آن دست به گریبان است عمیق تر از این مسایل است.

پهلوی روز جمعه در کالج تمپه در مورد مسائلی مانند سیاست خارجی و دموکراسی صحبت کرد که بعنوان بخشی از مبحث مرکز ASU درمورد  اندیشه سیاسی و رهبری وابتکار عمل در “مسائل ایده ” بود.

پهلوی گفت: “بسیاری از ما ایرانیان بخوبی می دانیم که مشکل ایران به مراتب بیشتر از آنچه  که جهان خارج درمورد آن درک کرده یعنی بعنوان یک  تهدید بالقوه از نظر دستور کار هسته ای “می باشد.

پهلوی، پسر ارشد شاه فقید ایران است ، که از میهن خود در 17 سالگی تبعید شد. از زمان استقرار رژیم آخوندی ایران، قادر به بازگشت به کشور خویش نبوده است. ایشان با ابتکار عمل خود  تبدیل به یک مدافع  آزادی، دموکراسی و حقوق بشر برای مردم ایران شده است .

حدود 150 نفر برای شنیدن صحبتهای آقای پهلوی در این مراسم حضور داشتند و ایشان در مورد مسائل پیچیده ای که ایران با آن روبه رو است صحبت نمودند.  مخاطبان شامل گروهی از افراد جامعه، دانشجویان، طرفداران پهلوی و کارکنان مرکز بودند.

پهلوی سخن خود را اینطور آغاز کرد که مکانهای آکادمیکی مانند دانشگاه ایالت آریزونا با جریانهای آزاد اطلاعات و آموزشی ، یک نقش کلیدی را در جامعه ایفا کند. در چنین جوامعی با این نوع آزادی ، از بی عدالتی کاسته خواهد شد.

پهلوی گفت: “متاسفانه، این یکی از چیزهایی است که ایران، امروز، از آن محروم است .” یعنی “فقدان بحث آزاد، عدم دسترسی به اطلاعات، یا جمع آوری و سازماندهی  یک اتحادیه کارگری ساده و یا داشتن انتخابات آزاد.”

همچنین جناب پهلوی در مورد اینکه زمینه های جدید ومختلف تکنولوژی برای ارتباط  ایران با سایر نقاط جهان چه معنایی دارد صحبت کردند. شاهزاده گفت: اشکال جدید ارتباطات موجود ، ما را از آنچکه در جهان رخ می دهد آگاه می سازند . وی گفت  که ما می توانیم اشکال گوناگون اندیشه را از طریق سایت های رسانه ای و اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر پیگیری کنیم.

پهلوی گفت: ” درنهایت این اطلاعات وجود دارند و در دسترس هستند”.

وی تاکید کرد که مرگ تدریجی ایران در سال 1977 ، وقتی که روح الله خمینی به قدرت رسید ، شروع شد. او گفت: تلاش های متعدد برای اصلاح اوضاع ایران به دلیل وجود رهبر فعلی ایران، علی خامنه ای،  با شکست مواجه شدند.

حال این سوال مطرح می شود  : آیا این می تواند جواب  آینده ایران باشد؟” . “آیا این می تواند جواب مشکلات زیست محیطی ما باشد ؟ یا مسائل مربوط به عدالت اجتماعی ؟ گرسنگی؟ یا فقر؟”

او گفت، مسائل ایران به دلیل فساد شدید دولت حل نمی شنود ، و منابع کشور  توسط رژیم فاسدی که در حال حاضر در قدرت است چپاول می شوند در حالیکه این رژیم هیچ علاقه ای به منافع  ایران ندارند.

شاهزاده در ماه جولای حمایت خود را از مذاکرات توافق هسته ای با ایران ابراز نمود ، چرا که باور داشت این توافق می تواند منابع بیشتری را برای ایرانیان فراهم  کند . وبا منابع بیشتر انگیزه بیشتری در مردم برای شورش علیه این رژیم ایجاد خواهد شد .

شاهزاده همچنانکه در مورد آینده ایران و تشکیل یک دولت سکولار سخن می گفت از طرف مخاطبان مورد تشویق و تمجید زیادی قرار گرفت .

آقای دونالد کریچلو، مدیر مرکز تفکر سیاسی و رهبری، شخصیت شاهزاده را ستود. و گفت :

“مردی که بتواند ازیک تراژدی  خود را رهانیده و هنوز خوش بین باقی بماند و نگاهش به آینده باشد ، این فرد ، دارای شخصیت بزرگی است.”

Donald T. Critchlow Director,

ASU Center for Political Thought and Leadership:

We are pleased to welcome His Imperial Highness Reza Pahlavi of Iran to the ASU Tempe campus on Friday, October 16 at 3:30 pm in Coor Hall to discuss the democracy movement in Iran. We hope you can join us. Pay parking for the event in available in the surface lot just west of Coor Hall. Sincerely, Donald T. Critchlow Director, ASU Center for Political Thought and Leadership

12109287_965168833506621_6111706300376692853_n