اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران « درگذشت شاهرخ زمانی »

دانلود به صورت پی دی اف

بیانیه شورای ملی ایران درگذشت شاهرخ زمانی_Page_1 بیانیه شورای ملی ایران درگذشت شاهرخ زمانی_Page_2

چهارشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

بیانیه شورای ملی ایران

« درگذشت شاهرخ زمانی »

 

در گذری دیگر از زمان، رسیدیم به نقطه‌ای که می‌بایست شاهد جان باختن هم وطنی دیگر از نسل آزاد مردان ایران زمین باشیم. «شاهرخ زمانی» عضو هیئت مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای مستقل کارگری و هیئت بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان و از چهره‌های شناخته شده کارگری در ایران بود.

او پس از تحمل پنج سال زندان بدون مرخصی و در حالیکه حتی از حضور در مراسم ازدواج دخترش و مرگ مادرش نیز محروم شده بود روز ۲۲ شهریور در زندان رجایی شهر کرج، بدلیل اعلام شده سکته مغزی جان خود را از دست داد.

شورای ملی ایران باور دارد که آینده ایران متعلق به تمامی مردم و فعالین صحنه اجتماعی و سیاسی ایران خواهد بود، افرادی که در این شرایط سخت خفقان و اختناق مذهبی حاکم بر این سرزمین، با گذشتن از جان خود آنچه که در توان و بضاعت ماهوی و عملی خود دارند را به میان گذاشته و برای رسیدن به آزادی و استیلای قانون و برگزاری انتخابات آزاد تلاش می‌کنند.

شورای ملی ایران یادآور می‌شود که حمایت از حقوق اصناف، تشکل‌ها، فعالین صنفی و کارگری را از زمره اهداف اصلی در برنامه ریزی‌ها و تعیین سیاست‌ها و اهداف و در سر برگ اصلی فعالیت‌های شورا قرار داده و با پیگیری و تا حصول حاصل مطلوب، دست از حمایت از سندیکاهای کارگری نخواهد کشید.

شورای ملی ایران، حق مردم در داشتن رفاه اقتصادی و تامین مسکن و نیاز‌های بهداشتی و آموزشی را از اساسی‌ترین و اصولی‌ترین نیاز‌های مردم ایران می‌داند و در این میان قشر کارگران عزیز را که همواره در جهت ایجاد زیرساخت‌های سرزمین مادری از اصلیترین زحمت کشان بودند و هستند را از محروم‌ترین و آسیب پذیر‌ترین لایه‌های جامعه امروز ایران دانسته و بر دفاع از حقوق آنان پای می‌فشارد.

شورای ملی ایران باور دارد که کارگران هم‌میهن حق تاسیس سندیکا و حمایت‌های صنفی را دارا می‌باشند و تلاش بی‌شائبه و از جان گذشتگی‌های فعالین این عرصه را به بزرگی یاد می‌کند. آقای «شاهرخ زمانی» چهره‌ای شناخته شده در عرصه تحرکات کارگری بود، او همواره بر مطالبات بحق خود پای فشرد و حتی در زندان نیز از افراد مبرز در دفاع از حقوق انسانی و حقوق زندانیان بود، مخالف اعدام و مدافع حقوق زنان و کودکان و چهره‌ای تاثیر گذار و الهام بخش برای هم صنف‌های خود و مردم ایران بود.

شورای ملی ایران ضمن محکوم نمودن فشار‌ها شکنجه‌ها و بد رفتاری‌های صورت گرفته با زندانیان سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی، نظام حاکم بر زندان‌های ایران را عامل مرگ آقای شاهرخ زمانی دانسته و ضمن محکوم نمودن این گونه رفتار‌ها از مجامع سیاسی، اجتماعی و مدافع حقوق بشر و همینطور کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد درخواست می‌نماید که ضمن پیگیری دلایل مرگ ایشان، با همکاری هر چه بیشتر با سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های صنفی شرایطی را مهیا سازند که دیگر شاهد از دست رفتن جان هیچ انسانی در زندان‌های مخوف جمهوری اسلامی نباشیم، در این راستا شورای ملی ایران با تمامی توان خود همراه و همیار در این حرکت انسانی خواهد بود.

شورای ملی ایران در گذشت مشکوک آقای شاهرخ زمانی را به خانواده او، همکاران صنفی او، و دیگر مبارزان تشکل‌های کارگری ایران تسلیت گفته و همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا با گذر از نظام آپارتاید جمهوری اسلامی و برقراری حقوق بشر و دمکراسی در کشورمان،، همه ما ایرانیان در فضایی آزاد و بدور از هرگونه فشار و ارعاب با انتخاب آزادانه خود از طریق صندوق‌های رای، آینده‌ای شایسته برای سرزمین مادری خود، ایران عزیز فراهم سازند.