اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران در نکوهش تاسیس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

دانلود به صورت پی دی اف

نکوهش تاسیس حزب توسط اصلاح طلبان_Page_1نکوهش تاسیس حزب توسط اصلاح طلبان_Page_2

نکوهش تاسیس حزب توسط اصلاح طلبان_Page_3

 

 

نکوهش تاسیس حزب توسط اصلاح طلبان

«در حالی که کنشگران سیاسی و کسانی که دل در گرو وطن دارند، یا توسط رژیم کشته و ترور شده، یا آواره غربت شده اند، و یا در گوشه زندان های رژیم هستند، راه اندازی مراسم خیمه شب بازی و تشکیل حزب فرمایشی، بی حرمتی به تمامی خون های ریخته شده می باشد.»

 

در سپهر فکری-سیاسی شورای ملی ایران، توجه ویژه ای به کثرت گرایی شده، و حق فعالیت سیاسی برای تمامی شهروندان ایرانی محفوظ می باشد و همه شهروندان نیز وظیفه دارند تا از حق فعالیت سیاسی یکدیگر پاسداری نمایند.

شورای ملی ایران باور دارد که بدون داشتن احزاب بر اساس گرایش های فکری گوناگون نظام دمکراسی شکل نخواهد گرفت، و در حقیقت شهروندان امکان مشارکت سیاسی نخواهند داشت.

شایان یادآوری است که در کشور دیکتاتوری، احزاب بازیچه ای بیش نبوده، و در اینگونه نظام ها (چه تک حزبی یا چند حزبی)، همه احزاب جوهره یکسانی داشته و همسان سازی شده می باشند.

از این رو، شاید تلاش شود تا تاسیس این حزب اتفاق فرخنده ای نشان داده شود، اما یادآور می شود که مردم فهیم ایران با تجربه سیاسی اخیر خود، در دام چنین مراسم خیمه شب بازی نخواهند افتاد، و شورای ملی ایران تاسیس این حزب را به دلایل زیر محکوم می نماید:

 

یک- هر انسان آزاده از خود می پرسد چرا اکثریت شهروندان ایرانی از مشارکت سیاسی و حضور در حاکمیت محروم هستند؟ چرا فقط وابستگان به رژیم اجازه تاسیس حزب را می یابند؟

دو- حزب ابزار دمکراسی است، و تنها در یک نظام دمکراتیک می تواند فعالیت کند. احزابی که در نظام های دیکتاتوری فعالیت می کنند، تنها ابزاری برای تحمیق مردم و اعطای مشروعیت دروغین به رژیم دیکتاتوری هستند.

 

سه- تا زمانی که در ایران آزادی بیان واندیشه، آزادی تجمع، آزادی رسانه های مستقل و آزادی فعالیت حزبی برای همگان وجود نداشته باشد، حق فعالیت سیاسی به شهروندان داده نشده است، لذا فعالیت حزبی معنا ندارد. زمانی که نمایندگان مردم توسط رژیم فیلتر می شوند، فعالیت حزبی برای ارسال نماینده به مجلس بی فایده است. و تنها باعث مشروعیت بخشی به رژیم می شود.

چهار- زمانی فعالیت حزبی معنا پیدا میکند که اعضای حزب به قواعد بازی دمکراتیک باور داشته باشند، حاضر باشند در محیطی برابر با دیگران در بازی انتخابات شرکت کنند و به نظر مردم گردن نهند. اعضای حزبی که به ولایت فقیه باور دارند و رای ولی فقیه را برتر از نظر اکثریت مردم می دانند، هرگز به رای مردم گردن نمی گذارند، از نگاه این افراد، مشروعیت قدرت منوط به تایید و رای مردم نیست، پر واضح است که افراد معتقد به ولایت فقیه، با اصول دمکراسی سر جنگ دارند.

 

پنج- شورای ملی ایران یادآور می شود که وابستگان به جریان فکری اصلاح طلب در این دو دهه اخیر، از نام اصلاحات و جامعه مدنی سو استفاده بسیار کرده، و تنها تلاش کرده اند با دستاویز قرار دادن چنین مفاهیم با ارزشی و وعده های دروغین، مردم را به پای صندوق رای کشانده و سپس در بخشی از قدرت سهیم شوند. شورای ملی ایران باور دارد که این حزب نیز تلاش دوباره ای از سوی اصلاح طلبان برای سو استفاده از نام دمکراسی و ابزارهای آن همچون فعالیت حزبی است.

 

هفت- شورای ملی ایران یادآور می شود که اختلاف بین جریان های فکری وابسته به رژیم اختلافات اساسی نبوده، و همه آنها متفق القول به ولایت فقیه و نظام دیکتاتوری باور دارند. اختلافات آنها محدود به تصاحب مناصب مختلف و تلاش برای تصاحب منافع شخصی و گروهی است.

 

هشت- شورای ملی ایران یادآور می شود که منابع مالی این حزب مشخص نیست. تجربه و پیشینه فعالیت سیاسی جریانات فکری وابسته به رژیم نشان می دهد که معمولا آنها از پول های کثیف ناشی از رانت بهره می گیرند، و در حقیقت، با استفاده از اموال مردم که توسط آنها به شکل غیرقانونی و مجرمانه ای تصاحب شده، برای ایجاد احزاب دروغین و بازی با افکار عمومی استفاده می کنند.

در خاتمه:

شورای ملی ایران یادآور می شود تا زمانی که یک حزب به صورت رسمی و شفاف قانون اساسی رژیم جمهوری اسلامی را محکوم نکند، فاقد مشروعیت دمکراتیک است. یادآور می شود که قانون اساسی جمهوری اسلامی، حقوق و کرامت انسانی شهروندان ایران را لگد مال می کند، حقوق زنان را نقض کرده، به صراحت آزادی اندیشه را به زیر سوال می برد، و زمینه ساز شکل گیری دیکتاتوری ولایت فقیه است، در صورتی یک حزب مشروعیت می یابد که در اولین قدم، این قانون اساسی غیر انسانی را محکوم نماید.

 

شورای ملی ایران خواستار برگزاری انتخابات آزاد در ایران بر اساس مفاده اعلامیه بین المجالس است، و یادآور می شود که آزادی رسانه ها، آزادی اندیشه، آزادی بیان و آزادی فعالیت حزبی برای همه شهروندان، بنیان برگزاری انتخابات آزاد می باشند، و شورای ملی ایران برای رسیدن به این اهداف والا تلاش خواهد کرد.

پاینده ایران