اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران: قیام پادگان شاهرخی

دانلود پی دی اف

.

بیانیه  شورای ملی ایران -پادگان شاهرخی

«وظیفه هر ارتشی، دفاع از کشور و مردم کشورش، در مقابل خطرات و دشمنان  است.»

شورای ملی ایران، ضمن تاکید بر «کنش های خشونت پرهیز»  به عنوان راهبرد کلان خود، یاد افسران و ارتشیانی که در طی قیام پادگان شاهرخی، برای نجات کشور قد علم کردند را گرامی می دارد.

 در قیام شاهرخی در سال پنجاه و نه، تعدادی از دلیران ارتش ایران برآن شدند تا کشورمان از اسارت ۵۱۳ روزه در چنگال اهریمن جمهوری اسلامی آزاد کنند. پس از آنکه این کودتا لو رفت، از ۲۹ تیرماه همان سال، به حکم ری شهری، حاکم شرع دادگاه های انقلاب، صدها ارتشی خدمتگزار به طرز ناجوانمردانه ای اعدام شدند. شرم آورترین حکم بی دادگاه رژیم، اعدام  جوان ۱۸ ساله ای با نام شهریارنور به جای پدرش سرهنگ امیرهوشنگ نور بود که موفق به فرار از کشور شده بود، ناگفته پیدا است که سران رژیم جمهوری اسلامی از این کودتا، به عنوان بهانه ای برای تصفیه و قلع و قمع فرماندهان وطن دوست ارتش استفاده نمودند،  به جاست تا یادی کنیم از تیمسار سرتیپ آیت محققی، تیمسار سرتیپ مهدیون، سرهنگان آزموده، ایزدی، امیری، وارسته پور و بسیاری دیگر از خلبانان همچون سرگرد فرخ زاد جهانگیری، افسران، همافران، سربازان و درجه داران که بدون رعایت عدالت و حق داشتن حتی وکیل،  اعدام شدند.

از چنین روزی نوزده سال گذشت تا فرزندان دانشجوی همان دلاوران، در هژده تیر هفتاد و هشت، پرچم آزادی خواهی را به دوش کشیدند، و اینبار با توسل به «سلاح عدم خشونت»، با دستانی خالی و تنها تکیه بر حقوق شهروندی خود، پا به میدان گذارند و حماسه هژده تیر را رقم زنند. بیست و نه سال بعد از کودتای نوژه، در هژده تیر هشتاد و هشت، باز جوانان ایرانی چون محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر باز دلاورانه پا به میدان گذاردند، و حقوق حقه ملت ایران را طلب کردند، و در این راه، جان نازنین خود را فدا کردند.

شورای ملی ایران باور دارد که تنها راه رسیدن به دمکراسی و اعتلای حقوق بشر در ایران از مسیر «کنش های خشونت پرهیز» می گذرد، لذا هر چند که در وطن دوستی این افسران شکی وجود ندارد، لیکن راهبرد کلان شورای ملی ایران متفاوت می باشد.

شورای ملی ایران یادآور می شود که خاک ایران، خاک  دلاور پروری است، و تاریخ چند هزار ساله این کشور پهناور، بهترین اثبات برای این مدعا است. مشعل آزادیخواهی ملت ایران نسل به نسل و دست به دست روشن مانده و می ماند، تا در آینده ای بسیار نزدیک مشعل پیروزی ملت آزاده ایران بر فراز البرز همه کشورمان را نورانی نماید.