اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران به مناسبت سالگرد قیام کوی دانشگاه

دانلود به صورت پی دی اف
بیانیه  شورای ملی ایران  سالگرد کوی دانشگاه هیجده تیر نود و چهار_Page_1

بیانیه  شورای ملی ایران  سالگرد کوی دانشگاه هیجده تیر نود و چهار_Page_2

بیانیه  شورای ملی ایران  به مناسبت سالگرد قیام کوی دانشگاه

 از این دشمنان کین من / کند در جهان تازه آیین من

علی خامنه ای تا قبل از نشستن بر تخت ضحاکی ولایت فقیه، در بسیاری از جنایات رژیم، در کنار خمینی، بنیانگذار این رژیم، حضور پر رنگ و چشمگیری داشته است، و البته که از زمان به دست گرفتن قدرت مطلقه در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸، خود نیز به عنوان یک «جنایتکار تمام عیار» نقاب از چهره بر کشید.

خامنه ای در پرونده خود جنایات بسیاری دارد، و مرزهای زمانی و جفرافیایی را در نوردیده است، از ترور شاپور بختیار در پاریس (۱۵ مرداد ۱۳۷۰) گرفته تا کشتن فریدون فرخزاد (۱۶ مرداد ۱۳۷۱) در شهر بن آلمان و صدها کنشگر و شخصیت ایرانی دیگر. از سرکوب وحشیانه مردم اسلامشهر در ۱۵ فروردین۱۳۷۴، تا کشتن حمید پورحاجی زاده و پسر نه ساله اش در روز سی ام شهریور ماه سال ۱۳۷۷؛ از بمب گذاری مرکز یهودیان در آرژانتین (۲۷ تیر ۱۳۷۳) گرفته تا کشتن سعیدی سیرجانی به جرم انتقاد از رهبر رژیم، و هزاران نمونه دیگر.

پر بیراه نیست اگر گفته شود که جنایات جمهوری اسلامی به رهبری علی خامنه ای، دنیایی را در بر گرفته است، ولی به رغم طولانی بودن لیست جنایات رژیم ولایت فقیه در زمان رهبری علی خامنه ای، دو جنایت بیش از دیگر فجایع رخ داده، خودنمایی می کند:

یک- به خاک و خون کشیدن دانشجویان در ۱۸ تیر ۱۳۷۸

دو- کشتن و زندانی کردن و شکنجه هزاران شهروند ایرانی در اعتراض به رویداد بهار ۸۸،

در ۱۸ تیر ۱۳۷۸، اعتراض دانشجویان ایرانی به بسته شدن روزنامه سلام با دستور مستقیم خامنه ای، به خاک و خون کشیده شد. لازم به یادآوری است که حق «برکزاری گردهمایی مسالمت آمیز حتی طبق قانون اساسی همین رژیم» نیز برای همگان محفوظ شده است، و از طرف دیگر، تعطیلی روزنامه سلام نیز حتی طبق قوانین غیر انسانی رژیم، کاری غیرقانونی بوده است.

به دیگر عبارت، این رژیم جنایت پیشه، حتی قوانین خود را زیر پا می گذارد، و در پاسخ به اعتراض دانشجویان، بنا به دستور مستقیم رهبر رژیم، اعتراض دانشجویان ایرانی را به وحشیانه ترین روش ممکن سرکوب می نماید، و این بهترین دلیل برای عدم مشروعیت    این رژیم جنایتکار است.

   در این میانه، باید از نقش دو چهره سیاسی/امنیتی رژیم نیز یاد کرد:

یک) حسن روحانی، رییس جمهور کنونی ایران، که با بی شرمی تمام، و پس از کشتار و سرکوب دانشجویان، آنها را به شدیدترین وجهی تهدید کرد. حسن روحانی، در میان بسیجیان سرکوب کننده دانشجویان، اعلام کرد که:

«اگر منع مسئولين نبود، مردم [بسیجی ها] عناصر اوباش [دانشجویان] را به سزاي اعمالشان مي‌رساندند»

دو) محمد خاتمی، رییس جمهور وقت که با شعار جامعه مدنی، خود را فردی پایبند به اصول انسانی نشان داد، و در نتیجه، بیش از بیست میلیون رای کسب کرد، اما پس از وقوع این جنایت، سکوت پیشه کرد و خون دانشجویان کشته شده را لگدمال کرد، چه آنکه از نگاه محمد خاتمی، حفظ رژیم ولایت فقیه بر منافع ملت ایران ارجحیت داشته و دارد.

به خاک و خون کشیدن بهترین فرزندان این خاک، جنایتی غیر قابل بخشش است، ولی آنچه بی شرمی و طبع مادون خامنه ای و رژیم او را بیش از پیش به نمایش می گذارد، تمسک او به لباس شخصی ها و افراد ناشناس است، او حتی حاضر نمی شود مسوولیت صدور دستور این جنایت را بپذیرد، و پشت لباس شخصی ها و بسیجی ها، خود را پنهان می کند، و تلاش می کند تا با خودسر خواندن آنها، خود را بیگناه نشان دهد؛ به دیگر عبارت، رژیم جمهوری اسلامی مناعت طبع ندارد تا حداقل، مسوولیت اعمال پلید خود را بر عهده بگیرد.

و وقتی به یاد می آوریم که علی خامنه ای با صدایی لرزان در جلوی دوربین تلویزیون از ترس اشک تمساح ریخت و گریه کرد، آنگاه مشخص می شود که او علاوه بر دیکتاتوری و نداشتن شفقت انسانی، فاقد شجاعت نیز هست. به یاد بیاوریم که در همان هیجده تیر، جوانان ایران زمین، با آگاهی از خطرات، به شجاعت معنایی نوین بخشیدند، و در خیابان های تهران فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

  • شورای ملی ایران یاد فرشته علیزاده، عزت الله ابراهیم نژاد، سعید زینالی و دیگر یلان جنبش آزادی خواهی کشورمان را گرامی می دارد، همانانی که «کاوه وش» پا به میدان گذاردند، بنای دیکتاتوری را به لرزه انداختند، و ضحاک زمانه را به «ناله و زاری» مجبور نمودند.
  • شورای ملی ایران یادآور می شود که سرکوب نظام یافته دانشجویان ایرانی در هیجده تیر به دستور مستقیم علی خامنه ای، مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.
  • شورای ملی ایران به هزاران انسان آزاده ای که «دماوند-وار» کشور پهناور ایران را به لرزه درآورند، تا کوی دانشگاه سمبل زنده ماندن آزادی خواهی مردم ایران گردد، درود می فرستد.
  • شورای ملی ایران یادآور می شود که کشور ایران، متعلق به تمامی شهروندان ایرانی است، و حق حاکمیت مردم ایران می بایست به این مردم بازگردانده شود، و رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه، این حق را از مردم ایران دزدیده است.
  • هموندان شورای ملی ایران به حرمت فرشته علیزاده و سعید زینالی و دیگر «سیاوشان» جنبش آزادی خواهی ایران، تا زمان برگزاری انتخابات آزاد در کشور عزیزمان، به تلاش «خشونت پرهیز» خود برای نیل به چنین هدف ارزشمندی ادامه خواهند داد.