اخرین مطالب بیانیه ها نامه ها

نامه شورای ملی ایران به مردم ایران: ماراتن مذاکرات هسته ای

نامه ریاست شورای ملی شاهزاده رضا پهلوی در خصوص ماراتن مذاکرات هسته ای from افق ایران on Vimeo.

 

ریاست شورای ملی ایران به مردم ایران- وین (1)_Page_1 ریاست شورای ملی ایران به مردم ایران- وین (1)_Page_2

مردم بزرگوار ایران،

ماراتن مذاکرات هسته ای پس از گذشت بیش از یک دهه همچنان در وین در جریان است. دو سوی مذاکره کننده درتلاش هستند که نتیجه را به مثابه پیروزی برای جبهه خود وانمود سازند. این  مذاکرات غیر شفاف که پشت درب های بسته انجام می شود، آینده کشورمان -را تحت الشعاع خود قرار داده است. برهمین اساس، شورای ملی ایران نکات زیر را به آگاهی شما هم میهنان گرامی می رساند.

چنانچه برهمگان آشکار است جمهوری اسلامی ازهمان روزهای نخست استقرار در کشورمان تا به امروز، هیچ سیاست و توجهی در راستای منافع ملت ایران نداشته است. بدین سان، شورای ملی ایران با تاکید بر منافع ملت ایران و با هدف واگذاری حاکمیت ملی به ملت ایران تشکیل شده است،. در همین راستا، شورای ملی ایران در مورخه ۳۰ فروردین ۹۴، نامه ای را خطاب به سران کشورهای ۵+۱ ارسال، و در آن نامه از سران این کشورها درخواست نمود تا پیشنهادات زیر را در روند مذاکرات خود با رژیم جمهوری اسلامی، مد نظر قرار دهند:

  • شفافیت کامل در مذاکرات هسته ای،
  • لغو یا کاهش تحریم ها مشروط به اعتلای حقوق بشر در ایران،
  • در صورت دست یابی به توافق، تمامی پول های مسدود شده، می بایست زیر نظر سازمان های بین المللی در داخل کشور هزینه گردد، تا از سرمایه گذاری آن مبالغ در پشتیبانی از گروه های تروریستی و سیاست های ماجراجویانه رژیم جمهوی اسلامی در منطقه جلوگیری شود،

در اینجا لازم است تا شورای ملی ایران جهت آگاهی ملت بزرگوار ایران، مواضع خود را به روشنی یادآور گردد:

یک) شورای ملی ایران، رژیم جمهوری اسلامی را به دلیل سیاست های تنش زا در جهان تنها مسوول وضع تحریم ها علیه ایران می داند و این رژیم را به شدت محکوم می کند. پر واضح است که تحریم های وضع شده بسیار مخرب بوده، و خسارت های جبران ناپذیری را به ملت ایران وارد نموده  است.

دو) شایان یادآوری است که از یک سو، در صورت شکست این مذاکرات و «عدم دستیابی به توافق» بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، احتمال حمله نظامی به کشورمان افزایش می یابد.

از سوی دیگر، دستیابی به یک «توافق ناقص» نیز می تواند خطر جنگ و حمله نظامی به کشورمان را بالا برد، چه آنکه رژیم جمهوری اسلامی با سو استفاده از چنین توافقی، برنامه های مشکوک خود را ادامه خواهد داد و خطر جنگ نیز بعد از مدت زمانی کوتاه، همچنان به صورت جدی مطرح خواهد شد.

بر همین اساس، شورای ملی ایران با ابراز نگرانی شدید از بحرانی شدن شرایط امنیتی کشورمان، از هر کنشی که به لغو یا کاهش تحریم ها برای بهبود وضع معیشتی ملت ایران منجر گردد، مشروط به مفاد زیر استقبال می نماید:

الف)  این توافق می باید رژیم جمهوری اسلامی را مجبور به گردن نهادن و احترام به تمامی قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل نماید.

ب) شورای ملی ایران دگربار تاکید می ورزد که تمامی محتوای این قرارداد، می بایست منتشر گردد، تا مردم ایران اطمینان یابند که خدشه ای به استقلال و تمامیت ارضی میهنمان ایران وارد نشده است.

ج) شورای ملی ایران دگربار تاکید می ورزد که می بایست اموال بلوکه شده ای که آزاد می شود، در داخل کشور و در جهت منافع مردم ایران هزینه گردد. و حتی اگر سازمان ملل امکان نظارت لازم، و اطمینان حاصل نمودن از این مهم را ندارند، شایسته است که مردم ایران خود با دقتی دو چندان، نحوه هزینه شدن این اموال را زیر نظر داشته باشند، چه آنکه در غیر این صورت، مجددا رژیم این اموال را صرف آتش افرزوی در کشورهای دیگر می کند، و مجددا ایرانمان را به سوی جنگی خانمان سوز خواهد برد.

د) جامعه بین المللی نباید نقض حقوق بشر در ایران، نقض آزادی های فردی، و نقض آزادی های بیان و اندیشه، و نقض آزادی های اجتماعی، و حمایت رژیم جمهوری اسلامی از تروریسم بین الملل را فراموش کند و باید موارد یادشده نیز در طی مذاکرات، مد نظر قرار گیرند. هر چند که شواهد مثبتی به چشم می خورد که حاکی از دغدغه جامعه جهانی در این باره است.

شورای ملی ایران، ضمن تاکید بر لزوم حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران، رژیم جمهوری اسلامی را مسوول تمامی خسارات وارده به اقتصاد کشور و غرور ملی ایرانیان می داند، و تصریح می کند که تا زمان وجود این رژیم، شاهد بحران های این چنینی خواهیم بود.

روزگاری نه چندان دور، نام ایران در عرصه جهانی مترادف اسطوره های تاریخ و فرهنگ کشورمان بود، در حالی که بیش از سه  دهه است که به واسطه اعمال رژیم جمهوری اسلامی، نام ایران یادآور تاسیسات بمب اتم، حمایت از تروریسم، سلاح کشتار جمعی شده است. با ابراز تاسف از این فاجعه تاریخی که بر سر کشورمان آمده است، برماست که دست در دست هم تلاش خود را در دست یابی به آنچه که شایسته هر ایرانی است، متمرکز کنیم.

شورای ملی ایران، در راستای برون رفت از این چرخه معیوب و گذر بدون خشونت از نظام آپارتاید مذهبی جمهوری اسلامی، همه تلاش خود را در جهت ارايه یک بدیل و گزینه سکولار و دمکراتیک به ملت بزرگوار ایران به کار بسته است.

 پاینده ایران

رضا پهلوی

ریاست شورای ملی ایران