اخرین مطالب بیانیه ها نامه ها

نامه ریاست شورای ملی ایران به دبیرکل سازمان ملل: بازداشت محمد مقیمی

Download-PDF

عالیجناب بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، موضوع: تلاش بین المللی برای لغو تمامی اتهامات عنوان شده علیه محمد مقیمی،

عالیجناب،

من نیز به مانند هموطنانم جامعه بین الملل را ترغیب می کنم تا از خواست ما برای لغو تمامی اتهامات بی پایه و دروغ علیه وکیل محمد مقیمی (به پیوست)، پشتیبانی کنند. محمد مقیمی، وکیل و یکی از کنشگران فعال در حوزه حقوق مدنی در ایران است. او اخیرا با قرار کفالت از زندان مخوف رجایی شهر، آزاد شده است، جایی که او را به تلافی قبول وکالت یکی از زندانیان سیاسی، آتنا فرقدانی، بازداشت کرده بودند.

ما به شدت نگران چنین اتهامات مطرح شده علیه محمد مقیمی هستیم. اتهاماتی که موجب توهین، هتک حرمت و حیثیت وکیل می شود. وی توسط زندانبانان جمهوری اسلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفته شده است و کرامت انسانیش را پایمال کرده اند. توجه داشته باشید که چنین اتهامات بی اساسی می تواند به مجازات زندان طولانی مدت منجر گردد.

دنیای آزاد یک مسوولیت اخلاقی مهم برای جلوگیری از رویداد چنین بی عدالتی ها را دارد. چه آنکه محمد مقیمی، اولین وکیل ایرانی نیست که به صورت غیرقانونی دستگیر می شود و پس از تفهیم اتهام، محکوم می گردد.

شورای ملی ایران به شجاعت محمد مقیمی و تلاش او برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی، از جمله آتنا فرقدانی، که وضعیت بد جسمی این بانو، در نامه مورخه بیست و شش فوریه ۲۰۱۵، به آگاهی شما رسانیده شده بود، درود می فرستد.

شورای ملی ایران، بازداشت و طرح اتهامات بی پایه و دروغ علیه وکیل محمد مقیمی را به شدت محکوم کرده، و آن را نقض آشکار ماده هیجده و نوزده میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران نیز آنرا امضا نموده، به شمار می آورد. همچنین این بازداشت ها، نقض ماده بیست و چهار قانون اساسی خود رژیم جمهوری اسلامی نیز می باشد.

امروز، شورای ملی ایران به بزرگداشت تمامی قربانیان سرکوب رژیم مذهبی جمهوری اسلامی از جهان آزاد می خواهد تا از تلاش های مردم ایران برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی پشتیبانی نمایند.

با باور به سکولاریسم، احترام به حقوق بشر و دمکراسی، شورای ملی ایران، تمامی موارد نقض حقوق بشر به نام دین را محکوم می نماید. در چشم انداز افق ما، کشور آزاد ایران قرار دارد، کشوری که همه شهروندان از هر تبار و جنس و باوری که باشند با هم برابر هستند، و بر طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر، هیچ تبعیضی وجود نخواهد داشت.

شورای ملی ایران از همکاری شما صمیمانه سپاسگزاری می کنم، و برای هر گونه همکاری در این مورد مهم و حیاتی، اعلام آمادگی می نماید.

رضا پهلوی

ریاست شورای ملی ایران

رونوشت:

  • دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران
  • خانم پیلای، کمیساریای عالی حقوق بشر
  • صالح شتی، دبیر سازمان عفو بین الملل-
  • کمیسر عالی حقوق بشر،
  • گروه کار سازمان ملل در مورد بازدداشت های خودسرانه
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد استقلال قضاوت و و کلاء
  • گزارش گر ویژه آزادی عقیده و بیان
  • گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان
  • حقوق بشر اتحادیه اروپا

موضوع: Mohammad_Atena's Lwyer-V3_Page_1

Mohammad_Atena's Lwyer-V3_Page_2Mohammad_Atena's Lwyer-V3_Page_3 sentencingMohammad،