اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران در حمایت از روز زندانیان سیاسی «اگر ستمگری خوی رژیم جمهوری اسلامی است، دادخواهی نیز عادت ایرانیان است»

بیانیه شورای ملی ایران در حمایت از روز زندانیان سیاسی

بیانیه شورای ملی ایران در حمایت از روز زندانیان سیاسی

«اگر ستمگری خوی رژیم جمهوری اسلامی است، دادخواهی نیز عادت ایرانیان است»

وجود کنشگران سیاسی در زندان، ننگ هر حکومتی است، و تنها نشان می دهد که رژیم حاکم فاقد مشروعیت است، و  آنچنان از کنشگران سیاسی وحشت دارد که این ننگ را به جان می خرد، و آنها را به زندان می افکند.

از نگاه سران رژیم جمهوری اسلامی، مردم ایران باید به مانند برده، طبق استانداردهای مضحک و بدوی آنها زندگی کنند، و همه باید به یک ایدئولوژی خاص پایبند باشند. اگر یک شهروند ایران به خود جرات اندیشیدن دهد، و اندکی با عقاید آنها مخالف باشد، یا به خود جرات دهد که اندکی متفاوت از استانداردهای مد نظر رژیم زندگی کند، از خط قرمز رژیم عبور کرده و مستحق زندان و شکنجه است.

این خط قرمز تمامی ابعاد زندگی مردم ایران را در بر می گیرد، به عنوان نمونه، در قاموس این رژیم جنایتکار:

  • اگر یک شهروند ایرانی بهایی باشد، رژیم جمهوری اسلامی او را مستحق زندانی و آزار و گاه اعدام می داند؛ 
  • اگر یک شهروند هنرمند، طبق استانداردهای رژیم رفتار نکند، یا او را به زندان می افکنند، یا ممنوع الخروجش می کنند، تا در زندانی بزرگتر از اوین، اسیر شود؛
  • اگر یک معلم یا کارگر باشد، و حقوق صنفی خود را مطالبه کند، می بایست به زندان افکنده شده یا اخراج شود؛
  • اگر یک شهروند ایرانی به هم جنس خود گرایش داشته باشد، رژیم ایران در خصوصی ترین بخش زندگیش دخالت می کند و به جرم داشتن یک نوع زندگی متفاوت، او را به دار می کشد،
  • اگر یک شهروند وبلاگ نویس چون ستار بهشتی مطالبی در وبلاگش بنویسد، باید زیر شکنجه کشته شود؛
  • اگر یک شهروند تصمیم به تغییر دین خود بگیرد، و به کیش دیگری گرایش یابد، باید اعدام شود؛
  • اگر یک شهروند ایرانی عقیده ای متفاوت درباره سیاست و نحوه اداره جامعه داشته باشد، می بایست زندانی شود،

هموطنان گرامی، به یاد داشته باشیم که خوی این رژیم اقتضا می کند تا کنشگران سیاسی و آزادی خواهان ایران را به زندان افکند، و توقع دیگری نمی توان از این رژیم داشت، چه آنکه اقتضای طبیعتش این است، اما در این میانه، این وظیفه تمامی ایرانیان است تا در مقابل این ستمگری و بیداد، سکوت نکنند.

اگر ستمگری خوی این رژیم است، آزادی خواهی و دادگری نیز خوی ایرانیان است، و بر ما است تا این بیداد را فریاد کنیم و به اعتراض برخیزیم. در روز بیست ماه ژوئن، به صورت یکصدا، در هر کجای دنیا که باشیم به یکدیگر خواهیم پیوست تا بی رحمی رژیم در زندانی کردن کنشگران سیاسی را به یاد دنیا بیاوریم و بغض شکسته در گلوی هموطنان در بندمان باشیم.

شورای ملی ایران ضمن حمایت همه جانبه از تلاش های صورت گرفته برای بزرگداشت روز جهانی زندانیان سیاسی در سی ام  خرداد (برابر با بیستم ماه ژوئن)، بر حق ملت ایران برای مشارکت در اداره  امور  کشور و فعالیتسیاسی تاکید می کند و یادآور می شود طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر، این حق برای تمامی انسان ها تضمین گردیده است.