اخرین مطالب بیانیه ها نامه ها

نامه شورای ملی ایران به وزیر امنیت داخلی کانادا، در اعتراض به برگزاری مراسم بزرگداشت خمینی در آن کشور

دانلود به صورت پی دی اف

حضور محترم عالیجناب استیون بلانی،

وزیر امنیت داخلی کانادا،

عالیجناب،

مطلع شده ایم که مرکز اسلامی منطقه یورک قصد دارد در تاریخ سی و یکم ماه می، نسبت به برگزاری مراسم بزرگداشت زندگی آیت الله خمینی اقدام نماید. مدیر این مرکز اسلامی، آقای ظفر بنگاش، یکی از لابیست های رژیم جمهوری اسلامی در کانادا بوده و یکی از افرادی است که منکر وقوع هولوکاست است.

همانطوری که می دانید، خمینی به عنوان رهبر رژیم جمهوری اسلامی، مسوول اعدام ده ها هزار نفر از ایرانیان است، و شایستگی بزرگداشت، خصوصا در کشور کانادا را ندارد.

پارلمان کانادا در تاریخ پنج ماه جون 2013، به اتفاق آرا نسل کشی زندانیان سیاسی ایران در سال 1988 را به عنوان جنایت علیه بشریت به رسمیت شناخت. کانادا اولین کشوری در دنیا است که این جنایت علیه بشریت را که به قتل عام هزاران زندانی سیاسی منجر شد، به عنوان جنایت علیه بشریت به رسمیت شناخت.

این پیشنهاد توسط پاول دویار به پارلمان کانادا عرضه شد، و همه گروه های سیاسی پارلمان فدارل کانادا از آن حمایت کردند.

به عنوان گروه از شهروندان کانادا که ناچار به تبعید شده و برای حفظ جان خود و به علت جنایات رژیم جمهوری اسلامی به کانادا آمده اند، از اینکه اجازه برگزاری چنین مراسمی داده شده، بسیار متاسفم و دلسرد هستیم.

ما با اصرار از دولت کانادا می خواهیم که اجازه ندهند که چنین مراسم نفرت انگیز و آزاردهنده ای را در کشور کانادا برگزار شود، کشوری که به ارزش های آزادی و دمکراسی افتخار می کند، و این ارزش ها در تناقض با افکار خمینی و رژیم جمهوری اسلامی است.

با احترام،

حمید قهرمانی،

مسوول کمیته محلی شورای ملی ایران در اونتاریو-کانادا

رونوشت:

  • وزیر خارجه کانادا، عالیجناب رابرت نیکلسونامه

 Letter no 540-LR-7090 from IRAN-NC  25-05-2015