اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران در سالگرد دوازدهم فروردین پنجاه و هشت/«کسب مشروعیت دروغین، با برگزاری همه پرسی ناسالم»

دانلود بیانیه به صورت پی دی اف

شماره بیانیه  ۹٨−١٨−۳٦٨  سالگرد دوازده فروردین_Page_1

شماره بیانیه  ۹٨−١٨−۳٦٨  سالگرد دوازده فروردین_Page_2

اساس مشروعیت دروغین رژیم جمهوری اسلامی، بر پایه  یک «همه پرسی ناسالم» که در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ برگزار،  و در دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸، نتیجه آن اعلام گشت، بنا شده است.

پر بی راه نیست اگر گفته شود که همه پرسی فوق؛ اولین خیمه شب بازی رژیم جمهوری اسلامی برای ایجاد مشروعیت کاذب بوده است.

در یک همه پرسی بر اساس استانداردهای شناخته شده بین المللی، وجود مطبوعات آزاد و امنیت لازم در جامعه، بحث های نقادانه و مشخص، درباره موضوع انتخاب ضروری است و رای دهندگان به صورتی کاملا آگاهانه در آن مشارکت می کنند.

مشارکت نا آگاهانه و هیجان زده  مردم در گزینه های نامشخص همه پرسی، هیچ مشروعیتی برای آن نظام به همراه نخواهد داشت.

همه پرسی یاد شده که سنگ بنای شکل گیری رژیم ولایت فقیه را بنا نهاد، از پایه و بنیان زیر سوال است: به عنوان نمونه  به چند مورد پرداخته میشود:

یک- تنها و تنها یک گزینه مشخص پیش روی مردم وجود داشت، و آن هم رژیم جمهوری اسلامی بود. سوال اینجاست، چرا گزینه های دیگر، به مانند جمهوری صرف، بدون پسوند اسلامی در مقابل شرکت کنندگان قرار داده نشده است؟!

دو- استفاده از عبارت «جمهوری اسلامی»، یک کلاه برداری تمام عیار محسوب می شود، زیرا عبارت جمهوری، به خودی خود معنای حاکمیت مردم بر مردم را به همراه دارد.

این انتخابات در اواخر قرن بیستم برگزار گردید، و عبارت جمهوری، معنا و مفهموم کاملا مشخصی را به همراه داشت، و به معنای این بود که قدرت به صورت دوره ای، طی یک انتخابات، به نماینده مردم واگذار گردد، در حالی که ساختار جمهوری اسلامی، به شکلی است که تنها رای مردم زینتی است، و در مقابل نظر ولی فقیه، هیچ ارزشی ندارد.

 

سه- عدم ارایه تعریف از قانون اساسی که قول تصویب آن در رای گیری داده شده بود، کلاه برداری دیگری بود. براستی، اگر شهروندان ایرانی از قدرت مطلقه ولایت فقیه در قانون اساسی آگاه می بودند، باز به نظام جمهوری اسلامی رای می دادند؟!

چهار- انتقادات بسیاری بر این انتخابات وارد است، و هستند بسیاری از شاهدان، که بر تقلبی بودن این انتخابات، شهادت می دهند.

پنج- عدم تکرار همه پرسی مشابه در رژیم جمهوری اسلامی، و وحشت رژِم از چنین همه پرسی، مشروعیت نتیجه حاصله در روز 12 فرودین 58 را به صورت کامل زیر سوال می برد.

سی و شش سال پس از برگزاری آن همه پرسی فرمایشی، همچنان رژیم جمهوری اسلامی تلاش می کند با روش های دروغین دیگر، برای خود مشروعیت ایجاد نماید.

تقریبا همه ساله، شاهد برگزاری یک انتخابات فرمایشی دیگر توسط رژیم جمهوری اسلامی هستیم، و سران این رژیم با این خیمه شب بازی های مضحک، به «گدایی» مشروعیت اقدام می کنند، ولی نکته در اینجاست: آیا خود این رژیم، ولی فقیه و شورای نگهبان، خود فاقد مشروعیت هستند، و با یک «همه پرسی کلاه بردارانه» بر سر کار آمده اند، لذا چنین افراد فاسدی، صلاحیت برگزاری انتخابات را ندارند.

امروزه، همگان، و بیش از همه، سران رژیم جموری اسلامی، بر مشروع نبودن این رژیم جنایتکار آگاهی دارند. نه انتخابات دوازده فروردین پنجاه و هشت، و نه دیگر انتخابات، برای این رژیم ذره ای مشروعیت را به ارمغان نیاورده است.

شورای ملی ایران، با تاکید بر عدم مشروعیت رژیم جمهوری اسلامی، بر حق ذاتی مردم ایران برای برگزاری انتخابات آزاد، بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر[i] و اعلامیه بین المجالس[ii]، تاکید می ورزد.

 

 

[i] www.Irannc.org/?page_id=2740

[ii] www.Irannc.org/?page_id=2693

بیانیه شورای ملی ایران در سالگرد دوازدهم فروردین پنجاه و هشت/«کسب مشروعیت دروغین، با برگزاری همه پرسی ناس…

Posted by ‎شورای ملی ایران‎ on Wednesday, 1 April 2015