گزارش حقوق بشر در ایران

بیانیه عفو بین الملل درباره خانم صبا آذرپیک

سازمان عفو بین الملل (امنستی اینترنشنال): صبا آذرپیک، یک زندانی سیاسی است، و اکنون در سلول انفرادی، و در بی خبری کامل به سر می برد.

روزنامه نگار ایرانی، خانم صبا آذرپیک، از بیست و هشتم ماه می، بیش از دو ماه است که در سلول انفرادی نگه داری می شود، محل نگه داری او مشخص نیست، و این باعث شده که نگرانی ها درباره احتمال شکنجه او افزایش یابد، او یک زندانی سیاسی است.
———-
او خبرنگار روزنامه اصلاح طلبی اعتماد و تجارت فردا است، و از تاریخ بیست و هشتم ماه می، بازداشت شده و در محل نامعلومی نگه داری می شود. به او تفهیم اتهام نشده و دلیل بازدشتش نیز مشخص نیست.
———-
برای مدتی خانواده او در بی خبری محض به سر برده اند، و تنها در دوم ماه جون، وزارت اطلاعات به خانواده آنها تماس گرفته و اعلام کرده که حال او خوب است. تنها چهل روز پس از بازداشت، به او اجازه داده شده با خانواده اش تماس تلفنی کوتاهی داشته باشد. مقامات رژیم، به خانواده او هشدار داده اند و تهدید کرده اند که با رسانه ها درباره خانم صبا، صحبت نکنند.
———-
او در بیست و یک و بیست و دوم ماه جولای، به شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب آورده شده است، تا به اتهامات خود، یعنی تبلیغ علیه نظام پاسخ دهد. وکلا او در دادگاه حضور نداشته اند. عفو بین الملل، او را یک زندانی سیاسی می داند.

دیدگاهتان را بنویسید