بیانیه ها

بیانیه محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی بر علیه شهروندان سوریه

تاریخ ششم سپتامبر ۲۰۱۳ 
شورای ملی ایران، با مردم سوریه که قربانی جنایات بی رحمانه رژیم بشار اسد و حامی اصلیش، یعنی جمهوری اسلامی هستند، ابراز همدردی می کند. 
مردم سوریه، و برادران و خواهران آنها در ایران، به صورت حزن انگیزی قربانی نظام های دیکتاتوری شده اند و این نظام های دیکتاتور، مسئول زجر کشیدن مردم این دو کشور، و نابودی منطقه هستند. 
ارگان های بین المللی تایید کرده اند که شواهد غیر قابل انکاری مبنی بر استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم سوریه وجود دارد، و اکثریت آنها، رژیم بشار اسد را مسئول این جنایت می دانند. در همین حال، گزارش های متعددی وجود دارد که تایید می کند رژیم خامنه ای، سخاوتمندانه از متحد خود در سوریه حمایت می کند. 
شورای ملی ایران، جنایات منزجر کننده رژیم فاسد بشار اسد را محکوم میکند، و رژیم جمهوری اسلامی ایران را در این جنایت علیه مردم سوریه، همدست و شریک می داند. 
همانطوری که ایرانیان در طی مبارزه برای آزادی و حق تعیین سرنوشت خویش دریافته اند، کلید موفقیت ما، وحدت ملی در یک جنبش همگانی برای مبارزه با ظلم و ستم است. 
ما بر این باوریم که این واقعیت برای مردم سوریه نیز صدق می کند. در صورتی که ما با رعایت اصل احترام متقابل با یکدیگر متحد شدیم، آنگاه همبستگی بین مردم ایران و سوریه، بسیار با ارزش خواهد بود. 
ما امیدواریم که جامعه جهانی از تلاش ها و خواسته های مشترک ما در به رسمیت شناختن استقلال، آزادی و حق تعیین سرنوشت، حمایت کند . 

دفتر سیاسی- شورای ملی ایران برای برگزاری انتخابات آزاد.