اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه: «ابراز همدردی با مجروحان و خانواده جانباختگان تصادف اخیر»

دانلود به صورت پی دی اف

«ابراز همدردی با مجروحان و خانواده جانباختگان تصادف اخیر»_Page_1
«ابراز همدردی با مجروحان و خانواده جانباختگان تصادف اخیر»_Page_2
بیانیه شورای ملی ایران
ابراز همدردی با مجروحان و خانواده جانباختگان تصادف اخیر
​اداره کشور توسط نمایندگان واقعی مردم، نظارت شهروندان بر کار آنها و وجود مطبوعات آزاد، فواید بسیاری دارد، از شکل گیری دمکراسی گرفته تا پایداری سیاسی و یا وجود آزادی بیان در جامعه.
این دستاوردهای یادشده، هر چند ابعادی کلان دارد، اما آثار خود را در تمامی ابعاد زندگی شهروندان به جا می گذارد، و توجه به سلامت شهروندان و ایمنی آنها، شاید یکی از بارزترین ویژگی های این رخداد باشد. ​
سالیانه هزاران نفر از شهروندان ایران در تصادفات جاده ای جان می بازند، و ایران یکی از بالاترین سرانه های تلفات در این زمینه در دنیا را دارد، و علت آن نیز، مدیریت افرادی ناکارآمد و نالایق در زمینه های زیر است:
  • نظارت بر استاندارد خودروها، و جاده ها،
  • آموزش رانندگی به شهروندان، و فرهنگ سازی،
  • قوانین رانندگی، و فساد بسیار گسترده در نیروی انتظامی،
فاجعه اخیر جان باختن ده ها تن از جوانان ایران در سانحه رانندگی نی ریز فارس، و سقوط اتوبوس به اعماق یک دره، قلب هر ایرانی میهن دوستی را به درد می آورد، و این سوال مطرح می شود که چرا شهروندان ایران، در عنفوان جوانی، می بایست اینچنین قربانی ناکارآمدی و مدیریت افرادی نالایق شوند؟
گزارش ها، از عدم مهارت راننده و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه، باعث وقوع این فاجعه شده است.
این واقعیت، هر ایرانی را به شگفتی وا می دارد، در حالی که ثروت ملت ایران در سوریه و لبنان و … خرج اعمال تروریستی می شود، به دلیل نبود نصب یک ابزار لازم، تن مجروح و یا جنازه جوانان برومند کشورمان می بایست از ته دره خارج گردد.
در این میانه، درس نگرفتن از این فاجعه، و تکرار همیشگی آن، بیش از هر چیز دیگری برای ایرانیان دردآور است. سالها است که به صورت روزانه، شاهد رخ دادن فاجعه در جاده های ایران هستیم، و هیچ اقدام پیشگیرانه ای انجام نمی شود.
دو دلیل اصلی برای  بی تفاوتی سران حکومت ج.ا. به رخدادن چنین فجایعی می توان بیان نمود:
یکم) سران این حکومت توسط مردم ایران و در انتخابات آزاد برگزیده نشده اند، و در نتیجه خود را در مقابل شهروندان مسوول نمی دانند.
دوم) نبود آزادی بیان و نبود رسانه های آزاد و مستقل در کشور، باعث شده تا هیچ روزنامه نگار مستقلی نتواند سیاست های غلط و مدیریت ناکارآمد این حکومت را به نقد بکشد،  و سران این حکومت نیز مصون از نقد یا پیگیرد قانونی باقی می مانند.
شورای ملی ایران با  مجروحین و خانواده جانباختگان این رخداد دردآور، ابراز همدردی می نماید.