اخرین مطالب گفتگو

برنامه هفتگی شورای ملی ایران-عملكرد حسن روحانى و حاشيه سفرش به فرانسه

کارشناس برنامه : دکتر سیامک شجاعی اقتصاددان -استاد دانشگاه در نيويورك
تاریخ پخش ۱۵ نوامبر
۲۰۱۵عملكرد حسن روحانى و حاشيه سفرش به فرانسه وواتيكان
حسن روحانی و یا درست تر بگوییم حسن فریدون .متولد سال 1327در سرخه از توابع استان سمنان.جمع اضداد.عضو جامعه روحانیت
مبارزکه یک تشکیلات به شدت محافظه کار یا بهتر بگوییم اصولگراست و در عین حال رهبر به اصطلاح حزب اعتدال و توسعه که یک جریان به شدت نزدیک به اصلاح طلبان است. نماینده خامنه ای در شورای امنیت ملی از سال 1368تا سال 1392 و دبیر همین شورا از سال 1368تا 1384. ملاحظه میکنید که حتی در سالهایی که دبیر شورایعالی امنیت ملی نیست باز به عنوان نماینده رهبر در این شورا حضور دارد .یعنی فردی ست که صد در صد مورد تایید رهبر است در امور امنیتی .رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یعنی یک پست دیگر در بالاترین مراکزامنیتی جمهوری اسلامی.پنج دوره یعنی بیست سال از سال 1359تا 1379 نماینده مجلس .در دوره دوم مجلس از رهبران شاخص گروه موسوم به گروه 99 نفر که مخالف نخست وزیری میر حسین موسوی بودند محسوب میشد.
به لحاظ حضور در عالیترین سطوح امنیتی خصوصا نقش عمده در اعدامهای سال 1367 گزینه اول رفسنجانی برای پست وزارت اطلاعات بود که بر سر میزان بودجه به توافق نرسیدند و علی فلاحیان جایگزین وی شد.
در وقایع کوی دانشگاه تهران در مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی رسما خواستار محاکمه دانشجویان معترض به عنوان دشمنان ملت شد، اتهامی که به راحتی در جمهوری اسلامی حکم اعدام به دنبال دارد.وی در 23 تیرماه رسما دانشجویان معترض را اوباش خوانده و اعلام نمود به عناصر انتظامی دستور داده شده که معترضین را به شدیدترین نحو سر جایشان بنشانند.
از به یاد ماندنی ترین سخنان او در زمانی که نایب رییس اول مثلا مجلس بود این است که :شعار زیبای مرگ بر امریکا در کشور ما وحدت آفرین شده است.
او اولین کسی بود که در مسجد ارک تهران در سال 1356و به هنگام ختم مصطفی خمینی به خمینی لقب امام داد.

برنامه هفتگی شورای ملی ایران-عملكرد حسن روحانى و حاشيه سفرش به فرانسه from افق ایران on Vimeo.