اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران در محکومیت تلاش برای اعمال تروریستی

دانلود به صورت فایل پی دی اف

بیانیه شورای ملی ایران در محکومیت  تلاش برای اعمال تروریستی

تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

بیانیه شورای ملی ایران در محکومیت تلاش برای اعمال تروریستی

انتشار خبر بمب گذاری در اردوگاه حزب کومله کردستان ایران درنزدیکی شهر سلیمانیه عراق موجی از نگرانی میان  ایرانیان داخل و خارج از کشورآفرید. خوشبختانه با هوشیاری مسئولان کومله ومقامات کردستان عراق که از قبل پیش بینی چنین  اعمال تروریستی را نموده بودند این حرکت خنثی شد.

وقوع چنین انفجاری می توانست به فاجعه ایی انسانی منجر شده و صدها انسان، اعم از زن ومرد وکودک و پیر و جوان را به خاک وخون بکشد.

انگشت اتهام سران کومله و بسیاری دیگر به سمت و سوی جمهوری اسلامی نشانه رفته است  و این نیز امر طبیعی ست، زیرا که این حکومت در سی و هفت سال گذشته همواره نشان داده  در اکثر حوادث تروریستی در منطقه خصوصا ، وجهان عموما  ، مستقیم و یا غیر مستقیم  دخالت داشته است و اکنون نیز می بایست در جایگاه نخست متهمین باشد.

صرف نظر از هر چیز این پرسش مطرح است که به راستی اگر در سی و اندی سال گذشته چنین رژیم ضد بشری در منطقه و جهان بحران زایی نمی نمود آیا بشریت چنین تاوانی می پرداخت؟

از خود بپرسیم اگر در ایران آزادی احزاب و فعالیتهای سیاسی مطابق با موازین شناخته شده جهانی وجود داشت آیا اصلا وجود احزابی چون کومله و امثالهم در خارج از مام میهن مجال بروز می یافتند؟ چرا نباید تمامی ایرانیان در خاک پاک ایران زندگی کرده و هر خواسته ای که دارند در داخل ملک مشاعی به نام ایران که از هزاران سال پیش تا به امروز میراثمان بوده، برآورده سازند؟

قانون اساسی جمهوری اسلامی، سندی تک فرقه ای است که بخش ها و قشرهایی از خانواده ایران را درحاشیه قرار می دهد.

ایران سرای همه ایرانیان از هرتبار و باور و جنسی که هستند می باشد. در افق ایران، همه شهروندان ایرانی می بایست در برابر قوانین کشور برابر باشند. این مهم تنها در چارچوب یک قانون اساسی گیتی گرا که انسان را در همه سطوح در محوریت قرار دهد، ممکن خواهد شد.

شورای ملی ایران با تکیه بر اصول مندرج درمنشور و محترم شمردن حقوق تمامی ایرانیان فارغ از هر نوع گرایشی ،مراتب نگرانی و اعتراض شدید خود را از چنین وقایعی ابراز نموده و بار دیگر ضمن درخواست از مجامع بین المللی جهت پیگیری این واقعه و شناخت عاملین، نسبت به هر گونه توافق با جمهوری اسلامی که همواره نشان داده به تمامی قوانین بین المللی بی اعتناست هشدار می دهد.

شورای ملی ایران