اخرین مطالب بیانیه ها نامه ها

نامه ریاست شورای ملی ایران به رئیس جمهور مصر: پیام تبریک به مناسبت افتتاح کانال سوئز جدید

دانلود به صورت پی دی اف

جناب رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی

قصر هلیوپولیس

قاهره – مصر

موضوع : پیام تبریک به مناسبت افتتاح کانال سوئز جدید

جناب السیسی عزیز

از طرف شورای ملی ایران و هموطنانم تبریک صمیمانه خود را به مناسبت افتتاح کانال جدید سوئز  که همانا نقطه عطف تاریخی در مسیر رشد اقتصادی و توسعه پایدار مصر است ، اظهار می  دارم. این یک دستاورد قابل توجه است، که در این دوران، تحت نظارت جنابعالی مصرموفق به اتمام این پروژه بزرگ شد که موجب توسعه اقتصادی واتصال تمدنها با یکدیگر به منظور افزایش حرکت تجارت بین المللی است. در این مناسبت بزرگ من و هم میهنانم در شادی مردم مصر، و همچنین تمایل به صلح و ثبات بین المللی با آنها همدل هستیم.

در طول تاریخ، مردم مصر و ایران یک رابطه برادرانه نزدیک داشته اند. امید، خواسته ها و علایق مشترک دو کشور همواره درجهت رونق اقتصادی منطقه ای و بین المللی و امنیتی بوده است. نمونه آن  تلاش های مشترک و مشارکت دو کشوربود که منجر به فعال شدن مجدد کانال سوئز در اوایل دهه  1970 شد. چند سال بعد، به یاد دارم در اولین دیدار رسمی من به مصر، آقای انور سادات رئیس جمهور وقت و مردم مصر از هیئت ایران استقبال شایسته ای کردند و به این مناسبت در محدوده کانال سوئز و در شهرستان های زیبای اطراف، جشن برپا شد.

همانطور که ما بهترین آرزوها را برای جناب عالی و مردم مصر در این مناسبت تاریخی خواهان هستیم، میلیون ها نفر از هموطنان منتحت ظلم و ستم رژیم دین سالاری که ناقض حقوق بشر، با نادیده گرفتن ارزش های دموکراتیک ، و امنیت منطقه ای و جهانی را تهدید می کند زندگی می کنند. شورای ملی ایران، بعنوان یک نیروی اپوزیسیون برای ارائه راهی جدید جهت رهبری گذار از حکومت دینی به دموکراسی سکولار در میهن عزیزمان، به منظور تسهیل برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه، برای تضمین جایگاه بر حق ایران در میان دیگر جوامع آزاد ملل در تلاش می باشد.

با احترام

رضا پهلوی

رئیس شورای ملی ایران برای انتخابات آزادپ

Suez Canal-Aug2015_Page_1

Suez Canal-Aug2015_Page_2