اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران«یادبود قربانیان فاجعه کشتار حجاج در مکه در ۹ مرداد ۱۳۶۶»

دانلود به صورت پی دی اف

بیانیه شورای ملی ایران در مورد کشتار حجاج

بیانیه شورای ملی ایران

«یادبود قربانیان فاجعه کشتار حجاج در مکه در ۹ مرداد ۱۳۶۶»

سالها است که جان و کرامت شهروندان ایرانی بازیچه اعمال و اهداف رژِیم جمهوی اسلامی می شود، و ایرانیان با جان خود، هزینه تنش زایی و بحران آفرینی سران رژیم را پرداخت می کنند. این مردم ایران هستند که در هواپیمای مسافربری مورد حمله موشکی قرار می گیرند و تاوان بحران آفرینی سران رژیم را می دهند، این مردم ایران هستند که باید در جنگ ایران و عراق، هستی و نیستی خود را ببازند، و برای دفاع از خاک کشور، جان خود را آماج گلوله قرار دهند.

منش رژیم جمهوری اسلامی در بیش از سه دهه گذشته ثابت کرده که تنها به  صدور انقلاب و گسترش ایدئولوژی خود با دست یازیدن به هر روش غیر اخلاقی می اندیشد، و در این میانه،  جان و امنیت و شان شهروندان ایرانی، برایش کمترین ارزش را دارد و به راحتی از جان و کرامت ایرانیان، هزینه می کند.

رژیم جمهوری اسلامی تلاش می کرد تا از مراسم مذهبی حج به عنوان فرصتی برای فعالیت سیاسی استفاده کند، و در حالی مراسم «برائت از مشرکین» را در مراسم حج بر پا می کرد که برای فعالیت سیاسی شهروندان ایرانی در داخل کشور، مجازات مرگ و شکنجه در نظر می گرفت. به دیگر عبارت، به خود اجازه می داد تا در خاک دیگر کشورها و در مراسم مذهبی، به فعالیت سیاسی و ابراز نظر بپردازد، ولی برای شهروندان ایرانی چنین حقی در داخل کشور ایران قایل نمی شد!

تلاش سران رژیم برای بر هم زدن نظم و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه، و تلاش برای ایجاد انقلاب در آن کشورها با عنوان صدور انقلاب، هزینه های سنگینی را به شهروندان ایرانی تحمیل نموده است، و کشتار ایرانیانی که به قصد شرکت در مراسم حج در مکه به سر می برند، در روز ۹ مرداد ۱۳۶۶، از این گونه هزینه ها است.

بدون هیچ شکی اقدامات سران رژیم، چون تلاش برای انتقال مواد منفجره ای که در وسایل شخصی حجاج جاسازی شده بود، در ایجاد حس بدبینی، و رخ دادن چنین فاجعه ای نقش مهمی بازی کرده است.

شایان یادآوری است که شاهد تکرار وقایع مشابهی هستیم، اگر در سال شصت و شش، تلاش رژیم برای انتقال مواد منجره به عربستان زمینه ساز وقوع چنین فاجعه ای شد، هم اکنون نیز شاهد تلاش های جمهوری اسلامی برای ایجاد بی ثباتی در کشورهای منطقه هستیم.

شورای ملی ایران یاد هموطنان قربانی کشتار حجاج را گرامی می دارد، و تاکید می کند که برای دست یابی به جایگاه شایسته در جامعه بین المللی، می بایست نمایندگان واقعی مردم ایران قدرت را به دست گیرند، و این امر ممکن نمی شود مگر با برگزاری انتخابات آزاد، و واگذاری حق حاکمیت ملی به مردم ایران.