اخرین مطالب بیانیه ها

بیانیه شورای ملی ایران: یاد فرزاد کمانگر گرامی باد

دانلود پی دی اف

بیانیه شورای ملی ایران یاد فرزاد  کمانگر گرامی باد

«یاد فرزاد کمانگر گرامی باد»

اشتیاق مردم ایران به علم و دانش و تحصیلات، در همه جای دنیا زبانزد خاص و عام است، به عنوان نمونه، در میان مهاجرین ساکن آلمان، ایرانیان آمار بیشترین تعداد تحصیل کرده دانشگاهی را به خود اختصاص داده اند. این اشتیاق را همچنین می توان در جایگاه ویژه و حرمت خاص معلمین در جامعه ایران مشاهده کرد.

در حالی که حق گردهمایی به دور ازخشونت یکی از اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر است، و حتی قانون اساسی تک فرقه ای و متحجر رژیم جمهوری اسلامی نیز این حق را محترم می شمرد، ما شاهد این هستیم معلمین ایرانی، به دلیل تلاش برای برگزاری گردهمایی و یا ایجاد تشکل های صنفی، به زندان انداخته می شوند.

معلمین ایران، به عنوان قشر آگاه و فرهیخته، به شکلی شایسته در کنش های مدنی و سیاسی جامعه حضور داشته اند، و این حضور، قدمتی طولانی دارد. در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۰ معلمین به برگزاری تجمعی اقدام می کنند که به درگیری می انجامد، و یکی از معلمین با نام «ابولحسن خانعلی»، در اثر اصابت گلوله رئیس کلانتری جان خود را از دست داد. این واقعه که به سرنگونی کابینه دولت انجامید، باعث شد تا دولت وقت، آن روز را به نام «روز معلم» نام گذاری نماید.

هر چند که رژیم جمهوری اسلامی تلاش کرده علت نامگذاری روز دوازده اردیبهشت به عنوان روز معلم را کشته شدن مرتضی مطهری، یکی از نظریه پردازان خود جلوه دهد، اما واقعیت چیز دیگری است.

تلاش رژیم جمهوری اسلامی برای گره زدن نام معلمین زحمتکشی که وظیفه آموزش جامعه را بر عهده دارند، با فرد متحجر که وظیفه هدایت گروه تروریستی «هیئت‌های مؤتلفه اسلامی» را بر عهده داشته است، بی احترامی به معلمین ایران است.

بی حرمتی رژیم جمهوری اسلامی به معلمین، تنها به این موارد خلاصه نمی شود، در حالی که بودجه کشور ثروتمند ایران صرف ساخت برنامه مشکوک اتمی رژیم و کمک به گروه های تروریستی چون حزب الله لبنان می شود، اکثر معلمین زیر خط فقر زندگی می کنند، و حتی از حق اعتراض و تشکیل تجمع مسالمت آمیز نیز محروم هستند.

شورای ملی ایران، براین باور است:

  • کلید دانش و روشنایی و افق روشن ایران در دستان گرانقدر معلمبن می باشد، می بایست شرایط شایسته و بایسته اقتصادی و فرهنگی برای هرمعلم ایرانی ممکن شود.
  • آزادی بدون قید و شرط همه معلمین، اساتید و دانش پژوهان از زندان های مخوف جمهوری اسلامی،
  • ایجاد شرایط سالم با پرهیز از هرنوع تبعیض ایدئولوژیکی در افق فضای آموزشی  ایران،
  • ایجاد تسهیلات آموزش و پرورش و پژوهش، برای هر شهروند ایرانی،
  • استقلال بدون قید و شرط نظام آموزشی از هرگونه نهاد ایدئولوژیکی، دینی، سیاسی و فرقه ای در چارچوب اصل بنیادین گیتی گرایی،
  • الویت قرار دادن شرایط بهتر اقتصادی، اجتماعی و آموزشی برای هر معلم ایرانی،

شورای ملی ایران، یاد فرزاد کمانگر که ناجوانمردانه توسط جمهوری اسلامی ایران جانباخت را گرامی می دارد.